Skal bygge ud eksisterende garage og carport ifølge billeder. Pulttaget vil fortsætte i samme vinkel som den eksisterende udbygning.
Jeg vil holde dimensionerne på tømmeret nede på grund af allerede lav loftshøjde længst til højre på den nye tilbygning.
Jeg er kommet frem til, at 45x170 C24 fungerer til tagbjælker på cc 60 med spændvidden 3,5m, som det bliver i respektive felt.
Tagbjælkerne vil blive fastgjort i bærelinje med bjælkesko for ikke at få yderligere lav loftshøjde.
Jeg vil ikke have en dækkende indervæg, men kan overveje stolper. Spørgsmålet er, hvis man tænker sig ifølge skitsen på billede hvilken dimension på bærelinje virker? Afstanden mellem stolper er i øjeblikket 2,5m max. Ville 2 stk. skruelimede 45x170mm C24 være tilstrækkeligt, eller skal jeg have stolper endnu tættere end 2,5m da?
Ingen der kunne tænke sig at kigge lidt på mit "case" og give en mening om bærende bjælker og om fastgørelse på bærende bjælken med bjælkesko er okay, eller om jeg bør lægge tagbjælkerne ovenpå den bærende bjælke trods den reducerede lofthøjde under selve bærende bjælken.