45mm stålreglar med CC45 og derefter http://www.xella.dk/html/den/dk/fermacell_forside.php fermacell plader for at få så tynd væg som muligt men stadig mulighed for at skrue ting op. Spånplader er ingen højdespringere da de dæmper lyd dårligt og er dårlige til at modstå brand.

JLAINE sagde:
Man skal ikke tapetsere på spånplade, du skal have gips! Tapetet vil ellers løsne sig.
Hele min overetage er renoveret i 80'erne og har kun spånplader+tapet på alle væggene. Ingen tapeter har løsnet sig.

MaZtoR sagde:
Hele min overetage er renoveret i 80'erne og har kun spånplader+tapet på alle væggene. Ingen tapeter har løsnet.
Er enig, vores hus er bygget i 86, spånplader og tapet. ;)

du kan køre 45x45 og lime + skrue spån eller osb mod reglarne derefter rotgips (6mm), så får du en rigtig stabil væg limer du mellem spån og gips med så kommer det nok ikke svigte meget..

Hvis man kun har spån på væggene, bevæger det sig ikke så meget, at det bliver et problem? Jeg ser, at byggelit anbefaler 2 mm bevægelsesfuge mellem hver plade. Hvis man spartler i den fuge og maler direkte på væggen, bliver der jo revner, før nogen overhovedet når at sige ordet failure?

Fylde denne bevægelsesfuge med akryltætning?

C
Fuego sagde:
Hvis man kun har spån på væggene, bevæger det sig så meget, at det bliver et problem? Ser at byggelit anbefaler 2 mm bevægelsesfuge mellem hver plade. Hvis man spartler i den fuge og maler direkte på væggen, vil der så ikke komme revner, før nogen overhovedet når at sige ordet failure?

Fylde denne bevægelsesfuge med akryltætning?
Har ikke revnet endnu på vores indervæg, vi byggede for ca. 5 år siden, 13mm spån+45x70+13mm spån.

Hvor store bevægelsesfuger har du sat, hvis du nu satte nogle, og hvad lagde I i så fald i dem?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.