Hej. Jeg overvejer at slå en indervæg op i huset og er begyndt på en planlægning, men jeg sidder fast i 2 problemer...
Problem 1: loftet, som jeg skal fastgøre den overliggende tilsvarende syllen i, er ikke noget at skrue i. Der er dog 2 tagspær at fastgøre i, men da kun på 2 fastgørelsespunkter. De andre to vægge vil ikke kunne fastgøres i loftet... kan man få dette stabilt alligevel? Se skitsen! Som er lidt sjusket og sandsynligvis ikke specielt skalatro.

Problem 2: er at den regel, der sidder længst inde på den skrå væg, skal kløves for at få plads, hvordan gør man det bedst?!

Skitsen ses ikke :(

Så uden at have set skitsen, så er det jo måske en mulighed at kottla mellem tagspærene over indertaget for at få mere at fæstne i? Hvis det overhovedet er nødvendigt vil sige?

Bordsav er bedst til at kløve en regel. Men hvis det er en regel, der skal bygges ind, og det ikke er vigtigt med finishen, tager man hvilken som helst sav, der gør arbejdet (cirkelsav, stiksav, fukssvans etc).

Velkommen hertil!

To fastgørelsespunkter kan være tilstrækkeligt, hvis du også limer, afhænger af hvor lang væggen er.

For at kløve en regel hvis du har en rundsav eller dykker, så læg reglen ved siden af et par andre regler så du får bredt nok at hvile saven på og så saver du. En almindelig fukssvans går også fint men kræver jo så lidt mere muskler...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.