Jeg bor i et hus bygget i 1946 med en uisoleret plade og en loftshøjde i kælderen på 210 cm. Kælderen er virkelig i dårlig stand, og jeg overvejer at opfriske den ved blandt andet at grave gulvet ud for at støbe varmeslanger ind. Jeg har derfor fundet alle tilgængelige tegninger for at se, om det er muligt, og den eneste af værdi var nedenfor. Findes der nogen kyndig person, der kan hjælpe mig med at læse denne side? Jeg tænker især nederst til højre, hvor pladen vises.
(I bygningsbeskrivelsen står følgende:
Undergrund: berg
Grund på armerede betonplader af 20 cm. Cementsten).
Forstår jeg korrekt, at pladen er konstrueret sådan, at der ligger en 20 cm cementplade på cementplinter, som er mindst lige så tykke, hvis ikke tykkere?
Der er et boret hul midt i gulvet, og når jeg stikker en stav ned i det, får jeg op fugtig sand/fin stenknus. Kan jeg antage, at der er lige så dybt med opfyldningssand mellem plinterne, som de er dybe?
Jeg skal vel komme ned ca. 40 cm for at få plads til singel, isolering og beton til nyt gulv, så opsummeringen er: tror I, at jeg vil kunne komme ned så meget?
Tak!
// A