Hej!

Har lavet forme og planlægger at støbe bordplader til vores køkken.
Er der nogen, der ved, om armeringen på billedet er tilstrækkelig?
Nettet er sådan et, man bruger ved gulvspartling, og det er en 8 mm armeringsjern, jeg har bukket rundt om, hvor kogepladen vil være.
Vil gerne undgå, at det revner.

• Form til betonbordplader med armeringsnet og blå skumplade til udskæring. 8mm bøjede armeringsstænger omkring udskæringen til komfur.
V Villatrelleborg sagde:
Hej!

Har lavet forme og tænker at støbe bordplader til vores køkken.
Er der nogen der ved om armeringen på billedet er tilstrækkelig?
Nettet er sådan ét, man bruger til gulvspartling, og det er en 8mm armeringsstang, jeg har bukket rundt, hvor kogepladen skal være.
Ønsker helst ikke, at det revner
Hvad jeg har set, "plejer" der at blive brugt almindelige armeringsnet på måske 5 mm. Men på den anden side bruges de net, du nu har valgt, jo til spartling af gulve, som man derefter går på. Det mest sårbare er vel, når man håndterer pladerne under montering.

Jeg har tænkt mig at gøre det samme, men jeg vil nok bruge almindeligt 5 mm armeringsnet og forstærkninger af armeringsjern, som du har valgt.

Har du tænkt dig at hænge armeringen i noget, eller lægge den i, når halvdelen af betongmassen ligger der?

Armeringen rundt hullet skal gå lige forbi og ikke bukkes rundt om hjørnet. Tænk at armeringen er som en trukket snor og hvad der så sker med bøjningen.

• Synes
AXS
  • Laddar…
Tak for svaret! Gød pladerne i weekenden og ændrede armeringen nogenlunde som witten beskrev. Plus at jeg forstærkede de indre hjørner med ekstra armering.

En garage med en stor arbejdsbænk dækket af træplader og plastik, klar til polering. Værktøj og opbevaring ses i baggrunden. To ugers ventetid og så frem med polermaskinen

• Synes
yonna
  • Laddar…
Jeg gjorde noget lignende for et stykke tid siden og der sprækkede forkanten, da jeg tog formen af...

For sent med tips nu for dig, men hvis nogen i fremtiden snubler ind her, så læg armering (gerne 8 mm) i 45 graders vinkel fra hjørnerne samt i dobbelt "lag" i den smalle forkant.

Nu blev det jo ikke noget med min plade, men jeg havde desuden "vibreret" alt for lidt, så der var mange luftbobler på overfladen, så selvom den ikke var bristet, havde den ikke fungeret som køkkenbord...

Håber dine bliver bedre @Villatrelleborg ! :D

Hvordan gik det med pladen, nogle revner?

Ikke hvad man kan se endnu iaf. Skal vende dem engang næste uge. Har været dækket med plastik og vandet i en uge nu. Har fjernet formen rundt om, og der ser det rigtig godt ud!

• Synes
M96jp
  • Laddar…
Har du støbt med mastertop 135 pg light reflective?

V Villatrelleborg sagde:
Hej!

Har gjort formar och tänker støbe bordplader til vores køkken.
Nogen der ved om armeringen på billedet er tilstrækkelig?
Nettet er et som man bruger ved gulvspartling og det er et 8mm armeringsjern jeg har bøjede rundt der komfuret kommer til at være.
Vil gerne undgå at det revner
Læg gerne masser af billeder op af resultatet! :D(y)

• Synes
M96jp og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.