E.F
Hej, jeg så, at der ikke var noget galt med vores gulv og besluttede os for at rive op, ser det er vådt/fugtigt. Jeg vil vente til weekenden for at tage et kig på ydersiden, rive brædder op osv.. men hvad tror I? Hvad skal man kigge efter og tænke på??

Dette må være sket i forbindelse med, at vi har haft så meget storm/regn på det seneste.
Det er sydvendt og det føles som om, at al slags vejr udspiller sig netop i denne del af huset.
Taknemmelig for hjælp/overvejelser!
Gulvet ved væggen viser tegn på fugtskade med brune pletter og ru overflade. En del af gulvet er beskadiget og ser ud til at være vådt. Fugtigt trægulv ved vinduesramme med synlig vandskade og skimmel, der afsløres ved optrukket overflade, forårsaget af recent storm og regn. Vand- og fugtskade ved gulv tæt på et vindue, med misfarvning og nedbrudt materiale, sandsynligvis forårsaget af kraftig regnvejr. Fugtpletter og skader på gulvet og væggen ved et hjørne, muligvis fra nylige storme og regn, ses i forbindelse med byggespørgsmål. Vådt område på gulv ved væg og dørkarm, mulig tegn på fuktskade efter storm og regn. Fugtigt gulv ved et vindue med synlige skader og revner i materialet, muligvis forårsaget af regn eller storm. Blåt værktøj ses på billedet.

Senest redigeret:
Murstensfacade?

Billeder fra ydersiden tak,

• Synes
EL Anders og 4 andre
  • Laddar…
E.F
GoForIt GoForIt sagde:
Tegelfacade?
Det er træpanel

E.F
Mellemrum mellem dørkarm og væg med synlige isolering og en lang søm. Gulvet er støvet og der er en revne langs fugen ved bunden.

E.F
Et nærbillede af et vindueskarm på anden sal, der potentielt kan have et lækageproblem. Vægbillede med mulig vandskade på andensal, tæt på vindueskarm. Malet overflade med synlige tegn på opfugtning og misfarvning.
Dette er på anden sal, svært at tage billede, skal skaffe en stige for at komme op og få hele vinduet med forfra.

Men kan det være så, at det läxker ind oppefra og ned, hmm?

Svært at bedømme med hjælp fra billederne..
Vand kan løbe lange veje, og nogle gange kan det være meget tidskrævende at finde skaden/årsagen

Måske kommer ind på oversiden af vinduet, oven over overblekket hvis det er utæt mod facaden :(

• Synes
Ecke16
  • Laddar…
Mats-S
åh åh ... det der ser ikke godt ud ... :worried:
Jeg synes billederne viser, at der har været en lækage i længere tid ... kan være en ret stor skade, når du begynder at rive i det.
Mere fakta og billeder fra ydersiden tak

• Synes
Faalle og 6 andre
  • Laddar…
Ser jo ud som en sprække i pladen der. Jeg har også oplevet lignende, hvor indfæstningen af pladen havde tømmermænd. Så jeg ville starte med at kigge på denne og se, hvordan den ser ud, der ligger mange problemer i forkert bookede plader eller at de er kommet skævt efter storme etc. Revne i metalplade i hjørne, markeret med rød cirkel. Potentiel konstruktion fejl, indikerer skævt monteret eller overlappet plade.

E.F
T Tobias Nordling sagde:
Ser jo ud som en revne i pladen der. Jeg har også oplevet lignende, da fastgørelsen af pladen haft tømmermænd. Så jeg ville begynde med at kigge på denne og se, hvordan den ser ud, der ligger mange problemer i forkert bestilte plader eller at de havnet skævt efter storme osv.[billede]
Vi skal rive ned i morgen/søndag og forsøge at se, hvordan det ser ud nedenunder, men tak for tippet, skal tænke på det i morgen. Altid bedre med et par trænet øjne!
Skal lægge billeder op, når vi begynder at rive.

• Synes
kungcoopa
  • Laddar…
Du kan i hvert fald allerede nu sætte en affugter ind. Eventuelt tegne op på væggene hvor langt det var fugtigt, selvom I alligevel nok vil måle det med fugtmåler senere, kunne jeg forestille mig.

• Synes
E.F
  • Laddar…
T Tobias Nordling sagde:
Ser jo ud som en revne i pladen der. Jeg har også oplevet lignende, når monteringen af pladen har været bagfyldt. Så jeg ville begynde med at kigge på denne og se, hvordan den ser ud, der ligger mange problemer i forkert bestillede plader eller at de er blevet skæve efter storme etc. [billede]
TS bør ringe sit forsikringsselskab og lade dem komme og kigge. Det første han skal gøre. Derefter en håndværker, som kan rive ned og genoprette.

• Synes
leffe-e og 8 andre
  • Laddar…
Kan du ikke tage et par oversigts billeder fra både ind- og udside. Det vil sige ingen nærbilleder. Så ville du kunne få et svar på sandsynlig årsag og derefter tiltag.

• Synes
leffe-e og 4 andre
  • Laddar…
Var det lækker er svært at sige fra nogle billeder. Men blikarbejdet er ikke lavet af en blikkenslager. Blikket skal gå under sålbænken på siden, hvilket det ikke gør nu. Desuden gør fugen, der er klistret på, at vand, der trænger ind længere oppe, ikke kan løbe ud på blikket. Når man bygger en træfacade ligesom alle andre facade materialer, skal man tænke på, at vand kan trænge ind bag panelet, og i så fald skal det have et sted at løbe hen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.