Hej, jeg så, at der ikke var noget galt med vores gulv og besluttede os for at rive op, ser det er vådt/fugtigt. Jeg vil vente til weekenden for at tage et kig på ydersiden, rive brædder op osv.. men hvad tror I? Hvad skal man kigge efter og tænke på??
Dette må være sket i forbindelse med, at vi har haft så meget storm/regn på det seneste.
Det er sydvendt og det føles som om, at al slags vejr udspiller sig netop i denne del af huset.
Taknemmelig for hjælp/overvejelser!
åh åh ... det der ser ikke godt ud ...
Jeg synes billederne viser, at der har været en lækage i længere tid ... kan være en ret stor skade, når du begynder at rive i det.
Mere fakta og billeder fra ydersiden tak
Ser jo ud som en sprække i pladen der. Jeg har også oplevet lignende, hvor indfæstningen af pladen havde tømmermænd. Så jeg ville starte med at kigge på denne og se, hvordan den ser ud, der ligger mange problemer i forkert bookede plader eller at de er kommet skævt efter storme etc.
Ser jo ud som en revne i pladen der. Jeg har også oplevet lignende, da fastgørelsen af pladen haft tømmermænd. Så jeg ville begynde med at kigge på denne og se, hvordan den ser ud, der ligger mange problemer i forkert bestilte plader eller at de havnet skævt efter storme osv.[billede]
Vi skal rive ned i morgen/søndag og forsøge at se, hvordan det ser ud nedenunder, men tak for tippet, skal tænke på det i morgen. Altid bedre med et par trænet øjne!
Skal lægge billeder op, når vi begynder at rive.
Du kan i hvert fald allerede nu sætte en affugter ind. Eventuelt tegne op på væggene hvor langt det var fugtigt, selvom I alligevel nok vil måle det med fugtmåler senere, kunne jeg forestille mig.
Ser jo ud som en revne i pladen der. Jeg har også oplevet lignende, når monteringen af pladen har været bagfyldt. Så jeg ville begynde med at kigge på denne og se, hvordan den ser ud, der ligger mange problemer i forkert bestillede plader eller at de er blevet skæve efter storme etc. [billede]
TS bør ringe sit forsikringsselskab og lade dem komme og kigge. Det første han skal gøre. Derefter en håndværker, som kan rive ned og genoprette.
Kan du ikke tage et par oversigts billeder fra både ind- og udside. Det vil sige ingen nærbilleder. Så ville du kunne få et svar på sandsynlig årsag og derefter tiltag.
Var det lækker er svært at sige fra nogle billeder. Men blikarbejdet er ikke lavet af en blikkenslager. Blikket skal gå under sålbænken på siden, hvilket det ikke gør nu. Desuden gør fugen, der er klistret på, at vand, der trænger ind længere oppe, ikke kan løbe ud på blikket. Når man bygger en træfacade ligesom alle andre facade materialer, skal man tænke på, at vand kan trænge ind bag panelet, og i så fald skal det have et sted at løbe hen.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.