....behøves der blød fuge på en træfacade ligger pladerne antagelig forkert. Desuden blød fuge uden farve på indikerer at nogen allerede har forstået at det er problemer.....
 
  • Synes
Sva og 5 andre
  • Laddar…
Lucky2015
E.F E.F sagde:
Hej, jeg så at det ikke stod rigtigt til med vores gulv og besluttede os for at rive det op, ser det er vådt/fugtigt. Vil vente til weekenden for at tage et kig på ydersiden, rive op brædder osv.. men hvad tror I? Hvad skal man kigge efter og tænke på??

Dette må være sket i forbindelse med at vi har haft så meget storm/regn den seneste tid.
Det er sydvendt og det føles som alle vejrforhold finder sted netop i denne del af huset.
Taknemmelig for hjælp/overvejelser!
[billede] [billede] [billede] [billede] [billede] [billede]
Begynd med at ringe til forsikringsselskabet og lav en skadesanmeldelse til at starte med så sender de nogen ud.
 
Lucky2015
Monterede du vinduerne selv eller var det et firma, der gjorde det? Var det længe siden, vinduerne blev installeret?
 
E.F
Lucky2015 Lucky2015 sagde:
Monterede du vinduerne selv, eller var det et firma, der gjorde det? Var det længe siden, vinduerne blev installeret?
Det var et firma, vi har kun boet der i 5 år. Intet vi selv har gjort med andre ord.
 
E.F E.F sagde:
Det var en firma, vi har bara bott där i 5 år. Inget vi själva gjort med andra ord.
Vinduesbleget ser lidt hemmeligt ud, undrer om de har knyttet gavlerne så de er tætte i folden? Gavlerne ser ud til at være tætte mod falsbrædderne. Man kan ikke se om de har fald eller bagfald? For lidt fremspring er der på den, bør være ca: 35-45 mm.. Er det pladen, som sidder i karmkonstruktionen, eller en eftermonteret én, der er opbukket i hjørnerne/enderne?
 
  • Synes
erkkia
  • Laddar…
Lucky2015
E.F E.F sagde:
Det var en firma, vi har bara bott där i 5 år. Inget vi själva gjort med andra ord.
Kontakt den tidligere ejer af din bolig og bed om fakturakopi/aftale eller hvem der har udført arbejdet. Reklamer derefter fejlen til håndværkeren. Du skal gøre det inden for 2 måneder fra det, at fejlen blev opdaget, og reklamationsretten er 10 år på bygninger.

Reklamer fejl
Har der været fejl, skal du klage, reklamere, hos håndværkeren så hurtigt som muligt eller inden for "rimelig tid". En reklamation, der gøres inden for to måneder efter, at du har opdaget fejlen, anses altid for at være rettidig. Du har ret til at reklamere fejl i op til tre år efter, at arbejdet er afsluttet. Når det gælder arbejde på jord, bygninger og andre faste ting, har du ret til at reklamere i op til ti år.

Tjenesten anses for mangelfuld, hvis resultatet ikke er blevet, hvad du har ret til at kræve, for eksempel hvis:

  • arbejdet ikke er fagmæssigt udført
  • resultatet ikke blev det, I blev enige om
  • håndværkeren undlod at give vigtig information, for eksempel ikke informeret om at
  • bordpladen, du valgte til det nye køkken, ikke tåler vand
    resultatet ikke stemmer overens med reklameangivelse fra erhvervsdrivende
Hvis det bliver forkert, kan du:

  • kræve, at fejlen rettes uden omkostninger for dig
  • kræve prisafslag, hvis fejlen ikke rettes
  • hæve aftalen helt eller delvist
  • Det er vigtigt, at du reklamerer til håndværkeren, så han får mulighed for at rette fejlen. Gør du ikke det, eller venter for længe med at reklamere, mister du dine rettigheder
 
  • Synes
U i CAR og 1 anden
  • Laddar…
E.F E.F sagde:
Hej, jeg så, at det ikke stod rigtigt til med vores gulv og besluttede os for at rive op, ser det er vådt/fugtigt. Skal vente til weekenden for at tage et kig på ydersiden, rive op brædder osv.. men hvad tror I? Hvad skal man kigge efter og tænke på??

Dette må have sket i forbindelse med, at vi har haft så meget storm/regn den seneste tid.
Det er sydvendt og det føles som om, al vejrlig udspiller sig netop i denne del af huset.
Taknemmelig for hjælp/overvejelser!
[billede] [billede] [billede] [billede] [billede] [billede]
Hvordan er det med grunden udenfor? Hælder jorden mod huset?
 
  • Synes
Lucky2015
  • Laddar…
D droopy sagde:
TS bør ringe sit forsikringsselskab og lade dem komme på en kigger. Det første han skal gøre.
Derefter en håndværker som kan rive ned og genoprette.
der findes nok ikke noget forsikringsselskab, der tager udgiften for vand, som er trængt ind udefra. Det plejer de altid at fraskrive sig fra...

så er mulighederne nok større for at tage det med firmaet, der installerede vinduerne.
 
  • Synes
Linnea86 og 4 andre
  • Laddar…
ser jo ud til at være løbet ned langs væggene, ville måske gætte på, at det kan være et rør, der lækker.. men svært at se på billederne
 
Lucky2015
M Morgonskiftet sagde:
finns nog inget försäkringsbolag som tar kostnaden för vatten som trängt in utifrån. Det brukar de alltid friskriva sig från...

då är nog möjligheterna att ta det med firman som installerade fönstren större.
Jag tycker nog ändå att man ska anmäla till försäkringsbolaget. De har många undantag men vissa skador täcks. Men svårt att svara på utan att veta vilket bolag personen har samt vilket försäkringsskydd. Man kan inte få annat än ett avslag och värt att pröva.

Här är ett exempel från konsumenternas.se

Jag har fått in vatten i källaren. ... För att villaförsäkringen ska gälla måste läckaget bero på att ett rör gått sönder eller att vatten strömmat från markytan direkt in i byggnaden genom ventil, fönster eller dörröppning. Försäkringen gäller också om vattnet kommit upp ur avloppet.
 
E.F
Vi er begyndt at rive ned, på indersiden kan man se, at brædderne er helt tørre, der er ingenting, der løber oppefra og ned i hvert fald.
Jeg tror, at det kan være mellem pladerne/beslagene. Man kan se det på billederne. Eller hvad siger I?

Ps. Jeg har anmeldt det til forsikringsselskabet, og det kommer til at dække skaderne på indersiden/gulvet.
 
  • Synes
UffePlåtis og 1 anden
  • Laddar…
E.F E.F sagde:
Vi har begyndt at rive, indvendigt kan man se, at brædderne er helt tørre, der er intet, der løber oppefra og ned i hvert fald.
Jeg tror, det kan være mellem pladerne/inddækningerne. Man kan se på billederne. Eller hvad siger I?

Ps. Jeg har anmeldt til forsikringsselskabet, og det vil dække skaderne indvendigt/gulvet.
Kan det være sådan, at inddækningen ikke sidder i sporet på vindueskarmen, ellers kan vandet følge med ind mellem plade/karme eller måske følge med fra gavlen på en eller anden måde, fordi der ikke er nok fald på inddækningen. Det ser ikke fagligt udført ud i hvert fald.
 
  • Synes
E.F
  • Laddar…
Mats-S
Godt at du har anmeldt det til forsikringsselskabet, så det bliver håndteret professionelt, vi her på forummet spekulerer jo mest, umuligt at afgøre årsagen til en vandskade uden at være på stedet.
Men noget jeg lærte under mine 20 år som snedker/tømrer er, at;
Vandets veje er uransagelige, det kan gå i alle retninger, horisontalt og vertikalt ☔
 
  • Synes
U i CAR og 2 andre
  • Laddar…
Mats-S John Smith sagde:
Godt at du har anmeldt det til fsk-selskabet, så det bliver håndteret professionelt. Vi her på forummet spekulerer jo mest, umuligt at afgøre årsagen til en vandskade uden at være til stede. Men noget jeg lærte i mine 20 år som snedker/tømrer er, at; Vandets veje er uransagelige, det kan gå i alle retninger, horisontalt og vertikalt ☔
Og kapillært!
 
Mats-S
UffePlåtis UffePlåtis sagde:
Å kapillært!
Præcis ... det er den kraft, der er så svær at forstå, det er et must at være på stedet for at kunne vurdere den, glem alle spekulationer da!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.