Vi er flyttet til nyt hus. Hvor den tidligere ejer har limet/fastgjort flamingo plader over loftet, hvilket han syntes var pænt. Ush. Vi har revet alle flamingopladerne ned, men nu er der 1 million klumper på loftet, som stadig sidder fast. Vi har prøvet med slibemaskiner, men det tager 10000 år, vi har prøvet at hugge/skrabe dem væk fra gipspladerne, det tager også 10000 år. Vi kommer ikke til at rive loftet ned og lægge nyt, men vi overvejer at prøve at slibe dem ned, som buler for meget ud, og så bare spartle over? Virker det rimeligt??? Selv om det betyder meget spartel?

• Loftet med hvide klumper af limrester efter fjernelse af flamingofliser, synlige loftsbjælker.
  • Loftsloft med spor af fjernet polystyrenplader og mange limklumper tilbage, hvor gipsskiverne er synlige. Skrapnings- og slibespor kan ses.
  • Loft med ujævnheder og rester af lim fra tidligere fjernet flamingoplader, omgivet af vinduer og arbejdsområde.
Hvor meget bygger limet? et alternativ er at sænke loftet og lægge nyt gips

Jeg ville lægge ny renoveringsgips.
Det må være det enkleste.

• Synes
RompisKompis og 1 anden
  • Laddar…
S saltet sagde:
Jeg ville lægge ny renoveringsgips.
Det må være det enkleste.
Det kommer an på hvor tykt limet er. Er det nogle millimeter så vil renoveringsgipsen sikkert knække. Men hvis man bygger loftet ned med 10-20 mm med lægter eller lignende og sætter gips på det bagefter, så bliver det nok godt.

Viktor.J Viktor.J sagde:
Det afhænger af, hvor tykt limet er. Er det nogle millimeter, så vil renoveringsgipset sikkert knække. Men hvis man bygger loftet ned med 10-20 mm med lægter eller lignende og monterer gips på det, så bliver det nok godt.
Men det var smart! Jeg er ved at skrabe så limet ikke er tykt. Tror I, det går, hvis det højst er 2 mm? Kan sikkert slibe til mindre, men så slipper vi for at gå ind i et spartel helvede, hvor det aldrig bliver lige og pænt.

S Sanaz sagde:
Men det var smart! Jeg er i gang med at skrabe væk, så limet ikke er for tykt. Tror I, det går, hvis det højst er 2 mm? Kan sikkert slibe det til mindre, men så slipper vi for at gå ind i et spartelhelvede, hvor det aldrig bliver jævnt og pænt

I værste fald sænke ned og bygge gipsplader på det

S Sanaz sagde:
Men det var smart! Jeg holder på med at skrabe væk så limet ikke er tykt. Tror I, det går, hvis det højst er 2 mm? Kan sikkert slibe til mindre, men så slipper vi for at gå ind i et spartel helvede, hvor det aldrig bliver jævnt og fint
Svært at sige, bedst er nok at teste :) Et alternativ ellers er at sætte OSB plader først, som tager ujævnhederne, og derefter gips. Tag da en tykkere gips, som kan håndtere tilbageværende ujævnheder bedre :)
Der vil desværre stadig være lidt at spartle og slibe.

Hvad er det for et loft, som de har limet flamingoen på?

Ja spartle og slibe er jeg forberedt på, men ikke på dette loft som er nu... Det ser ud som tykke gipsplader typ

S Sanaz sagde:
Ja spackle og slipe er jeg beredt på, men ikke på dette loft som er nu... Det ser ud som tykke gipsskiver typ
Hvorfor river du ikke bare ned gipsen og sætter nye op i så fald?

Måske burde vi gøre det..... Havde håb om at vi skulle slippe for at rive så meget..

S Sanaz sagde:
Måske burde vi gøre det..... Havde håb om, at vi skulle slippe for at rive så meget..
Skal du alligevel gipse nyt og eventuelt bygge ned nyt, så er det måske lige så godt. Man kan jo lime gips med, men det er måske svært, når det er loft, og I har ujævnheder. Ved du, hvad det er ovenover gipsen?

Jeg ville rive ned alt og sætte nyt op.

Eller sænke loftet og sætte nyt op.

At slibe og skrabe dem der føles som om der er andre ting, man kunne bruge de timer på.

Medmindre I virkelig har brug for at holde budgettet nede på dette.

Renoveringsgips (6mm) tror jeg bliver svært i loftet. Svært at få den plan. Sæt nye gipsplader, det er ikke dyrt og det går hurtigt. Lej en pladehejs over en weekend. Visse byggemarkeder låner gratis ud, hvis du køber pladerne der. Man kan overveje at rive de plader ned, som sidder der. Og det er vigtigt at lokalisere, hvor det tynde panel sidder, så du har noget at skrue i.

H hempularen sagde:
Renoveringsgips (6 mm) tror jeg bliver svært i loftet. Svært at få den plan. Sæt nye gipsplader, det er ikke dyrt, og det går hurtigt. Lej en pladehejs over en weekend. Visse byggemarkeder låner ud gratis, hvis du køber pladerne der. Man kan overveje at rive de plader ned, der sidder der. Og det er vigtigt at lokalisere, hvor lægtepanelet sidder, så du finder noget at skrue i.
Det blev til, at vi skal gøre det sådan! Rive alt ned og lægge nye. Indså, at det var det bedste og mest praktiske at gøre. Så typisk, at den tidligere ejer havde gjort det så dårligt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.