Hej,

har et rækkehus fra 50'erne og bankede lidt fliser væk fra en sidevæg i dag. Idiotisk spontan som jeg var, så tænkte jeg ikke på, at der var blåbeton bagved, og den er nu helt eksponeret på et areal af ca. 2m2. Hvordan skal jeg gøre for at udbedre dette på bedste vis? Er det gips spartelmasse og en eller anden form for isolerende maling (typisk vådrumsmaling)?

Alle råd modtages med tak, jeg føler mig så dum, som startede projektet uden at tænke mig om. Og hvordan er det med støvet fra blåbetonen, jeg sikkert har indåndet? Bør jeg blive bekymret? Har googlet som en galning men finder ikke noget så specifikt om det. :x

Tænker du på radon så er det en gas ikke støv.

Stefan N sagde:
Tænker du på radon så er det en gas ikke støv.
Ja det er en gas men jeg ved jo ikke om støvet/finfordelte betonkrummerne som opstod ved nedrivningen kan være farligt at indånde. Det kan jo være at det bliver i lungerne eller noget og danner radon. Jeg er ikke specielt læst i emnet blåbetonstøv *s*

Hvordan behandler jeg det bedst? Har tænkt at male det øverste lag, men skal jeg have gipsspackel under og nogen form for vådrumsfarge? Eller har I andre forslag?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.