Behøver lidt tips til den kommende garage renovering !

GIPSSKRUE 3,9 x 30 MM 1000 ST   Rækker disse ??
GIPSPLADE 13x1200x2400 MM       Byggmax

Det jeg ikke kan finde godt på byggmax er spartel samt glasfiberstrimler dette har jeg brug for hjælp med, strimlerne er roligt findes på biltema men hvad skal jeg have for spartel har hørt at letspartel fin skal være god, men byggmax har kun grov, hvilket ikke skulle være godt?

noget mere som kan tænkes at være nødvendigt?? udover skrabere m.m.
plus hvor finder man støtter kan blive svært at få gipsen op i loftet uden disse tror jeg =)

/micke

PS.
kan ikke for alt smør i småland finde hvor man kan købe mdf board hjælp venligst!
DS.

I alt
1 195,95 kr

Om skruen rækker? I antal eller længde? Skal du skrue et lag gips i en regelsomme, så er det den rigtige længde. Hvis det er antal, du er ude efter, skal man (ifølge Gyproc's håndbog) regne med ca. 5 stk/m2 i første lag og 15 stk/m2 i andet lag. Hvis man kun sætter ét lag op, regnes det som andet lag.

Spartelmasse findes i enhver malerforretning.

Støtter til loftgipsen er nemme at lave selv af en regel, som du skruer fast en planke på, der er lidt kortere end gipspladen er bred. Længden på støtten bør være cirka 5 cm længere end rumhøjden for at det skal spænde lidt. Alternativt kan du leje en pladeløfter hos byggudlejeren (Cramo f.eks.)

MDF fås hos en "normal" byggemarked. Se hvor byggefirmaerne handler.

Er det stort? Skal du sætte mange plader i loftet?

Så vil jeg foreslå, at du lejer/låner en pladehejs, disse er meget smidige og bekvemme at arbejde med. Jeg lover, at det kommer til at gå lettere.

Hvis du ikke får adgang til sådan en, følger du Tommy_S' råd.

jeg håber den rækker skruven =)
jeg tænkte mere på afstand mellem skruv ??

taget ordner sig bare 4 stk. hele så 4 stk. halve plader så det er bare 6 totalt

har du noget specifikt spakel at anbefale ?
eller kan jeg køre med biltemas k-rautas ???

Jeg har flisebelagt med biltemas flisefix!
Så nok burde du kunne købe din spartelmasse hvor du vil.

Hvor mange måder kan man lave spartelmasse på??? Det er nok ingen forskel på Krautas for.. sig 139kr og Beckers for 250

men det er finspackel i alle tilfælde som man skal have?

har aldrig gipsat før men synes det virker praktisk.

har et spørgsmål til, hvordan "knækker" man dem lettest pladerne da.
En kniv og en metal lineal tænkte jeg?

At skære gipsplader kan gøres på to måder:

1. Brug en metal lineal som en lang pas eller en pladeregel og en skarp gipskniv, og skær gennem papiret på den "fine" side. Knæk derefter pladen og skær igennem på bagsiden.

2. Brug en gammel fukssvans. Sav. (Det genererer dog en hel del gipsstøv)

Mindre udskæringer i pladen saves nemmest.

Husk, at en sav der er blevet brugt til gips bagefter er værdiløs til træ, fordi den bliver sløv.

Tak for al hjælp
ser frem til renoveringen =)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.