B
Forsøgt at få klarhed i dette, og der findes forskellige råd... har et nybygget skur som skal være opvarmet hele tiden. (18-20 grader). 170mm bjælkebund over punktfundament som er lukket med ventilation så mere ligesom krybekælder.

har i dag gulvspån og skal lægge et laminatgulv på. Skal jeg lægge en dampspærre først? En del fx svensk træ angiver dampspærre, godt nok under gulvspån men det spiller jo mindre rolle. Men i vores bolighus er der ingen dampspærre i gulvet.....

Hvad ville I have gjort?

B
Ingen der har nogen mening :-).

Tobzter
Har bygget dette præcis. Blev ingen plastik på gulvet for mig

B
Tobzter Tobzter sagde:
Har bygget dette lige. Vart ikke plas i gulvet for min del
hvorfor ikke? Måske er det nok med skumplasten under laminatet

Tobzter
Ja de virker til at være lidt 50/50 om man skal have det eller ej. Og ja tog beslutningen og sked i det helt enkelt :)

Konstant opvarmning siger, at du kan have plastik, ikke at det er nødvendigt. Det afgørende er, hvilken mængde fugt der vil tilføres luften inde i friggen, samt hvor godt ventileret den bliver.

Gulvspånplade er i sig selv meget fugttæt, ligesom limet laminatgulv. Så hvis ikke bunden er lavet af et lige så fugttæt materiale eller endnu tættere, burde det ikke være nødvendigt. Uden fugtspærre kan en vis mængde fugt (temmelig begrænset mængde, men alligevel) fra grunden ventileres bort op gennem bjælkelaget.

B
Oldboy Oldboy sagde:
Konstant opvarmning siger, at du kan have plast, ikke at det er nødvendigt. Det afgørende er, hvilken mængde fugt der vil blive tilført luften inde i skuret, samt hvor godt ventileret det bliver.

Gulvspån er i sig selv meget fugttæt, ligesom limet laminatgulv. Så hvis ikke undergulvet er udført i lige så fugttæt materiale eller endnu tættere, så bør det ikke være nødvendigt. Uden fugtspærre kan en vis fugt (temmelig begrænset mængde, men stadig) fra grunden ventileres bort op gennem bjælkelaget.
Blev ingen diffspærre. Kommer til at sove der nogle gange. Kommer til at have en lille ftx, der ventilerer, så ikke meget fugt tilføres. Der ligger jo også foam under nu. Så det bliver nok godt.:-)

B
Trækkonstruktion af fibercement anvendes

Trossbottenskiva af cement er temmelig fukttæt, men den er jo sammensat rundt om, hvor viss fugtudveksling sker.

Det bliver nok godt. Jeg ville ikke være bekymret.

• Synes
Boan
  • Laddar…
B
Oldboy Oldboy sagde:
Trossbottenskiva af cement er temmelig fugttæt, men den er jo sammensat omkring, hvor visse fugtudvekslinger sker.

Det bliver nok godt. Jeg ville ikke være bekymret.
de samlinger, der er frie, har jeg tapet med T-flex

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.