Hej,
Jeg har en altan med rækværk hvor stolperne står direkte på taget som er belagt med tyk tagpap og ekstra lag under stolperne, dette for at undgå gennemføring,
Stolperne er nogle år gamle og af trykimprægneret træ.
Nu er de nede for maling og jeg så en lille rådeskade som er fikset.
Bør man stille stolperne i noget imprægnerende/rådskyddende inden man maler dem?
Bør man have en slags afstandsstykke under når man sætter dem tilbage, som dog ikke risikerer pappen?
De er funga 125X125
Tips?
Jeg har en altan med rækværk hvor stolperne står direkte på taget som er belagt med tyk tagpap og ekstra lag under stolperne, dette for at undgå gennemføring,
Nu er de nede for maling og jeg så en lille rådeskade som er fikset.
Bør man stille stolperne i noget imprægnerende/rådskyddende inden man maler dem?
Bør man have en slags afstandsstykke under når man sætter dem tilbage, som dog ikke risikerer pappen?
De er funga 125X125
Tips?
Overvejer, om man skal save dem af med 2,5 cm og skrue en fod rundt om - som en skørt, som stolperne kan hvile på, så selve stolpens underside er i luften. Så kan man jo bare skrue skørtdelene af og udskifte i fremtiden.T turbo100 sagde:Hej,
Jeg har en altan med rækværk, hvor stolperne står direkte på taget, som er beklædt med tykt tagpap og ekstra lag under stolperne, dette for at undgå gennemboring.
Nu er de nede til maling, og jeg så en lille rådskade, som er fikset.
Så bør man stille stolperne i noget imprægnerende/råd-beskyttende før man maler dem?
Bør man have en slags afstandsstykke under, når man sætter dem tilbage, som dog ikke beskadiger tagpappen?
De er cirka 125X125
Tips?
Et skørt af 22x45 facade måske?
Hvad tror I hjemmeproffer om dette?
Slagt en gammel (eller ny) skærebræt af plast og sav den til rektangler, sig 100x100 som du fastgør i midten under hver stolpe. På denne måde vil stolpens underside holdes betydeligt tørrere.
Lyder fornuftigt.V vectrex sagde:
Jeg fik tanken på en slags gulvplader i plast, de har lufthuller og fungerer måske godt som afstandsstykker.
https://www.jula.se/catalog/tradgar...golvplattor-och-plastgolv/golvplattor-019171/
Måske sømme dem på og save rent rundt om - synd de ikke er sorte..
Så må jeg håbe, de ikke smelter igennem papiret, når det er 35+ og solskin..
Klik her for at svare