Så, at der var kommet fuskpanel, som virkede meget smidigt og hurtigt. www.panelskivan.se
Er der nogen, der har prøvet det? og fungerede det godt? ser det ud som rigtig med kvist og sådan?

MVH Anders

ClasseClas
Har ikke prøvet selv, men har kørt med "ægte" doningar. Panelpladen er et klart interessant alternativ spec. til når større områder skal "brystes".

Det store arbejde med MDF-pladen er, at den skal males. Almindelig panel kan fås som minimum antikbejset, der er klar til montering.

Hvis vi taler om tidsbesparelse for montering og maling, så vil den færdigbejset almindelige panel sandsynligvis vinde. Hvis maling skal gøres uanset valg, så vinder panelpladen let!

Hvordan er prisniveauet mellem almindelig panel per m2?

Vi har bestilt panelpladen til vores nye badeværelse. I området uden for bruseren skal vi sætte pladen op i stedet for det almindelige perlestaf. Dette for at undgå, at det uundgåelige fugt får perlestaffen til at slå sig. Pladen sættes op på gipsplader med vandfast tokomponent montagelim og males 3 gange med hvid maling. Skulle vi have anvendt almindelig perlestaf, skulle de have haft 2 gange knastlak, 2 grunderinger og 2 færdigmalingslag. Det er lettere med panelpladen.

JCS

Genopliver tråden :)

Tænkte bruge panelskiven som nyt loft, har lavet nye reglar i skråloftet, derefter bliver det vindduk som isoleringen kommer til at hvile mod, derefter havde jeg bare tænkt at lægge tværgående brædder 28x70mm med cc-30 mål, på brædderne tænkte jeg at have panelskiven (mdf 6mm) direkte mod, virker det tror I med kun montagelim?

btw bør man lægge vindduken efter 28 x 70 brædderne, bliver jo et unødvendigt luftgab ellers?

Her i Norge findes et populært produkt, der kaldes "Bæverpanel". MDF plader 60x242 cm med lidt forskellige typer af fræsede spor for at efterligne klassiske paneltyper. Meget let at arbejde med, og kan spartles / males med det samme efter montering uden nogen risiko for, at det sprækker eller kryber fra hinanden. To lag maling, så er det færdigt.
Bever Industrier as

Har spikret panelskiven op på væggene i trappeopgangen. Meget let at arbejde med, og samlingerne bliver stort set usynlige både i længden og bredden. Ingen struktur eller knaster på overfladen. Kan også limes på væggen, hvis man vil undgå besværet med at spartle sømhullerne. Grund én gang og mal to gange. Dobbelt så dyrt pr. kvm i sammenligning med almindelig perlestaf, men efter min mening helt klart værd den meromkostning.

Jeg er ved at sætte pladen op i køkkenet "as we speak" og må give forrige indlæg ret, den er let at arbejde med, ingen sprækker og intet der revner ved tørring. Lidt snyd eftersom resten af huset har den ægte vare, men energien kan svigte nogle gange ;)

To lag linoliemaling indtil videre og ingen som helst problemer med underlaget eller dækning af malingen.

Er i gang med at sætte op i trappen mellem stueetagen og overetagen, plus omkring selve entreen. Relativt let, bortset fra hvor der blev sjusket med vinklerne da de byggede huset. Havde jeg brugt almindelig pärlspont, ville det have været muligt at justere mod de ikke lodrette vægge.
Men alligevel, let at save, og let at tætne eventuelle mellemrum der opstår i hjørnerne og hvor vinklerne er forkerte.
Næste gang bliver det nok rigtigt materiale!

• Synes
J sahlin
  • Laddar…
jeg skal bygge et lysthus, overvejer så disse plader, dette lysthus skal isoleres og bruges som kontor. Konstruktionen udefra er sådan her:

Yderpanel, lægter(luftspalte), vindpap, regler, isolering, og derefter strølægter derefter panelet, vil dette være nok? Har talt med flere som mener, at jeg skal springe dampspærren over efter isoleringen, hvad synes I?

Angående hyldeplan osv., så bygger jeg efter regelværket, så derfor tænkte jeg at spare på spånpladen før panelpladen, ja hvad siger I til konstruktionen?

Venlig hilsen Nicholas

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.