J
Vi havde en plade-studs lavet for at forbinde spirorør. Der er mange regler omkring dette. Søg efter imkanal.

Skorstensfejere er forskellige, men jeg har hørt, at det ikke er ok at beklæde skorstenen med gips. Det kan sikkert findes reglerne omkring dette...

• Synes
karincam
  • Laddar…
Tak! Supergodt at få et søgeord!

Skorstenen er ca. 3×1,5 meter (mindst). Det vi eventuelt skal beklæde med gips er ca. 1 meter bredt på én side.

J JohanLun sagde:
Vi havde en metalstuds lavet til at tilslutte spirorør. Der er mange regler omkring dette. Google på imkanal.

Skorstensfejere er forskellige, men at beklæde skorstenen med gips har jeg hørt ikke er ok. Kan sikkert finde reglerne omkring dette...
Nu har skorstensfejeren været her. Ja, man må beklæde med gips; spurgte ham. Han sagde, at jeg kunne bruge hvad jeg ville, mørtel, gipsmørtel eller gipsplade. Hvilket som helst :)
Ang. tilslutningen kunne jeg også gøre, som jeg ville; enten røret et stykke op i kanalen eller en studs.
Så nu føles det lettere!

• Synes
tttomten
  • Laddar…
M
K karincam sagde:
Nu har skorstensfejeren været her. Ja, man kan beklæde med gips; spurgte ham. Han sagde, at jeg kunne bruge hvad jeg ville, mørtel, gipspuds eller gipsplader. Hvilket som helst :)
Ang. tilslutningen kunne jeg også gøre som jeg ville; enten røret et stykke op i kanalen eller en ansats.
Så nu føles det lettere!
Ja så er det jo bare at vælge den løsning, du synes føles lettest (y)

• Synes
karincam
  • Laddar…
M muraren2 sagde:
Gipsputs funkar fint vid fuktiga förhållanden också, putsat mycket badrum med det
Hej! Ser att det är ett väldigt gammalt inlägg.
Putsade en murstock uvanför en vedspis med fiberförstärkt gipsbruk från Ardex.
Nu ca 1,5månad senare, såg jag att det spruckit på ett par ställen.
Kunden ska kakla på. Hur kan jag kolla så det inte släpoer med kaklet. Skyddar kaklet mo r värmen?
Det är en modern vedspis med utblås
uppe i bakkant.

Mvh Jannica Pihl

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.