Hej.

For noget tid siden renoverede vi vaskerummet. Da fjernede vi den lille gamle trappe. Nu har vi brug for (jeg har brug for) at lave en ny trappe med lidt andre forudsætninger end den gamle. Se billeder:

Gul væg med rør og mønstret gulv, trinopbygning mangler, sandaler i døråbning, plastrør og blå kort på gulvet, trappemalmål i renoveret vaskerum.

Målebånd måler afstanden på mønstret gulv ved siden af metalrør, top-down syn.

Målebånd i centimeter mod en gul, ru væg i et renoveringsprojekt, viser højden der skal bruges til at bygge en ny trappe.

Målebånd ved siden af vandrør mod gul væg i renoveret vaskerum.

Her er jeg kørt helt fast på grund af rørene omkring hvordan jeg skal lave en lille trappe med 1 eller 2 trin. Så nu vender jeg mig herhen. Hvad har I af idéer? Bedste idé (gerne med en lille let tegning, selv hvis den er kradset ned på en serviet) belønnes med en mental high-five og måske en belønning i posten!

Hej,

Hvad er det med rørene, som du synes føles "besværligt"?

Jeg ville nok have overvejet at sætte nogle vinkelbeslag (eller hvad der anses passende) på væggen, som det øverste trin kan hvile på. Derefter at dybden på trinnet dækker rørene, så et andet trin kan ligge "udenfor" og dermed længere nede. Svært at bruge den eksisterende kant som et trin, uden at den jo skal forlænges forbi rørene på en eller anden måde.

P patrikd84 sagde:
Hej,

Hvad er det med rørene som du synes føles "besværligt"?

Jeg ville nok kigge på at sætte nogle vinkelbeslag (eller hvad der anses for passende) på væggen som det øverste trin kan hvile på. Så skal dybden på trinnet dække rørene, så et andet trin kan ligge "udenfor" og dermed længere nede. Det er svært at bruge den eksisterende kant som et trin, uden det skal forlænges forbi rørene på en eller anden måde.
Det som er "besværligt" er, at rørene stikker et stykke ud fra væggen. Min første tanke var at lave nogle vangstykker, men rørene er i vejen.

Ja, det højeste trin skal være ret dybt, så det går over rørene, og der kan nogle vinkelbeslag måske fungere.

for at få en passende trappe som man ikke snubler på, vil man have trinene 250mm dybe, hvilket gør at trappen bliver 50cm dyb..
jeg tegnede en hurtig tegning i sketchup på hvordan jeg ville have bygget den, jeg ville have brugt MDF for at bygge den og lavet 3 vanger.

ifølge dine mål kan man lave trappen meget lavere og få trinene til at være omkring 15cm dybe også.

• 3D-model tegning af en trappe vist i SketchUp med to trin. Trappen er designet med dybe trin og MDF vanger.
  • Synes
jnse og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.