Jeg har brug for at salle om to døre. Behøver smyglist som er 50mm, men kan kun finde 43mm som nærmest. Hvad skal jeg gøre?

Måske skal jeg tilføje, at jeg ikke har nogen klyvesav. Har en stiksav og overvejer at købe en håndoverfræser. Kunne grovsave et bredere stykke med stiksaven og derefter jævne det med en fræsning (med et lige stykke som skabelon).

På listeafdelingen, køber du finhøvlet træ. Findes i lidt forskellige dimensioner, køb den nærmeste større du finder, fx 70 mm x 28 mm. Tegn en streg på 50 mm, sav med stiksav så lige du kan. (Eller brug en kløvesav, men jeg gik ud fra at du ikke havde en). Dette er siden MOD karmen. Afrund den synlige kant med en lille høvl + sandpapir, eller bare sandpapir. Skær til og monter. Fug med latex eller snedkerspartel mod karmen hvor du ikke har fået skåret lige. Grund, mal. Klart.

Et alternativ er at du bruger to lister, som totalt bliver 50mm (typ 35 + 15). Fungerer godt og er enklere end at skulle save, hvis man ikke har en klyvsav.

En rigtig byggebutik kløver dem for dig for en mindre omkostning. Gjort på et lille kick!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.