Jeg overvejer at forsøge at støbe en håndvask i beton.
Hvilket materiale kan man bruge til at bygge formen? Virker det med typ spånplade? Eller "hænger" betonen fast i visse materialer?
Er der nogen, der har tips til, hvordan man håndterer fastgørelsen til afløbet? Kan man f.eks. sætte metalringen/pakningen og plastrøret på og derefter støbe rundt om det. Fjerne dette, når det er færdigt, eller gør man det på en anden måde?
Skal man smøre delene med olie, bruge silikone eller måske plast?
I kan nok se, at jeg er nybegynder, men jeg vil gerne give det et forsøg.
Håndvasken skal have mange rette vinkler, men jeg tænkte at lave en lille bøjning ved afløbet for at få lidt fald.
Hvilket materiale kan man bruge til at bygge formen? Virker det med typ spånplade? Eller "hænger" betonen fast i visse materialer?
Er der nogen, der har tips til, hvordan man håndterer fastgørelsen til afløbet? Kan man f.eks. sætte metalringen/pakningen og plastrøret på og derefter støbe rundt om det. Fjerne dette, når det er færdigt, eller gør man det på en anden måde?
Skal man smøre delene med olie, bruge silikone eller måske plast?
I kan nok se, at jeg er nybegynder, men jeg vil gerne give det et forsøg.
Håndvasken skal have mange rette vinkler, men jeg tænkte at lave en lille bøjning ved afløbet for at få lidt fald.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 indlæg
Frigolit og glasfiber + epoxy til formen og slib slib så det bliver glat, derefter formeolie.
Held og lykke, jeg vil nok alligevel holde mig til glaserede håndvaske og beton i grunden.
Hvad skal du behandle indersiden med for at kunne holde rent?
Og hvordan havde du tænkt at slibe indersiden med, en ABS kan jo ikke bruges.
Protte
Held og lykke, jeg vil nok alligevel holde mig til glaserede håndvaske og beton i grunden.
Hvad skal du behandle indersiden med for at kunne holde rent?
Og hvordan havde du tænkt at slibe indersiden med, en ABS kan jo ikke bruges.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 indlæg
Overskrift og tekst taler om forskellige ting, bestem dig.
Klik her for at svare