339,663 læst ·
410 svar
340k læst
410 svar
Købe byggematerialer i udlandet
Udvalget af kakel/klinker var bedst på LeroyMerlin af de "store", men det meste var ret "standard", jeg savnede lidt mere søsten og fliser i mindre størrelser, typ 10x10 og mosaik-size.KarlXII sagde:
Men vi købte alligevel 60kvm klinker (til garagen, på Castorama) og 35kvm klikgulv (på LeroyMerlin).
Nej, vi prøvede ikke, fordi både klinkerne og klikgulvet allerede var på tilbud og blandt det billigste de havde, så vi følte, at det sandsynligvis ikke ville have fungeret! ;DHusbyggarn sagde:
Desuden var priserne så lave, at man ville skamme sig over at prutte!
Nåja, ikke helt men.....
Jeg kan jo også nævne, at cirka 30% af personalet i butikkerne talte rimelig godt engelsk, og at de var meget venlige og kendte deres ting godt. Hvis der var noget, de ikke vidste, så fandt de gerne ud af svaret på de mærkelige spørgsmål, vi kom med.
Skriv gerne her i tråden, hvilke butikker I syntes var gode (eller dårlige), og hvordan deres sortiment var.
Dagligvarebutikken "Auchen" (stavning?) var det største, jeg har set....63 kasser og fem gange så stort som den største butik i Umeå.....de var billigst på spiritus!
70cl Absolut Vodka kostede omkring 37 zloty....Polsk vodka fandtes for 25 zloty per liter..
(1 zloty = 2,10 kroner)
Hej
Jeg har lige været i Polen og købt hvidevarer.
Tog Ystad-sassnitz på en endagsbillet med kahyt begge veje.
Havde en varevogn, der var 2,7 meter høj og 6,8 meter lang, købte billet til personbil over 2 meter høj og 6 meter lang, det var ikke noget problem. turen kostede da 1380:-
kom frem 7 om morgenen til Sassnitz og var i Stettin (tyske navn på den polske by) omkring 11 om formiddagen.
Handlede maling og værktøj på Castorama, god service og fremragende priser.
Hvidevarer købte jeg på RTV Euro, sikkert ikke det billigste sted men det var gode priser alligevel.
Fremragende service og sproget var ikke et problem, gammel skoletysk og engelsk fungerede fint.
Klokken 17 tog jeg tilbage til færgen og var der i god tid til afgangen ca. 22:15. Ca. en time til overs.
Handlede for ca. 15.000 SEK og regner med, at jeg sparede omkring 13.000 SEK på turen.
Udover dette købte jeg en del spiritus og cigaretter til egen pris, den fortjeneste er ikke medregnet i fortjenesten på rejsen, men det handler om nogle tusindlapper ekstra.
Dieselen var billig i Polen også.
Der bliver en rejse mere til efteråret, da vil jeg nå at handle mere, da jeg nu kender Stettin bedre.
Kontakt olov@datorexperten.se hvis I vil have tips!
Held og lykke!
Jeg har lige været i Polen og købt hvidevarer.
Tog Ystad-sassnitz på en endagsbillet med kahyt begge veje.
Havde en varevogn, der var 2,7 meter høj og 6,8 meter lang, købte billet til personbil over 2 meter høj og 6 meter lang, det var ikke noget problem. turen kostede da 1380:-
kom frem 7 om morgenen til Sassnitz og var i Stettin (tyske navn på den polske by) omkring 11 om formiddagen.
Handlede maling og værktøj på Castorama, god service og fremragende priser.
Hvidevarer købte jeg på RTV Euro, sikkert ikke det billigste sted men det var gode priser alligevel.
Fremragende service og sproget var ikke et problem, gammel skoletysk og engelsk fungerede fint.
Klokken 17 tog jeg tilbage til færgen og var der i god tid til afgangen ca. 22:15. Ca. en time til overs.
Handlede for ca. 15.000 SEK og regner med, at jeg sparede omkring 13.000 SEK på turen.
Udover dette købte jeg en del spiritus og cigaretter til egen pris, den fortjeneste er ikke medregnet i fortjenesten på rejsen, men det handler om nogle tusindlapper ekstra.
Dieselen var billig i Polen også.
Der bliver en rejse mere til efteråret, da vil jeg nå at handle mere, da jeg nu kender Stettin bedre.
Kontakt olov@datorexperten.se hvis I vil have tips!
Held og lykke!
Hej!Ellax sagde:Polen er det, som lokker for vores vedkommende (geografi, I ved...). Men hvordan i alverden bærer man sig ad med at tale med folk i Polen. Det ville jo være praktisk at "forberede" sig lidt, inden man tog af sted og tage nogle kontakter. Er der ingen, der har en polsk slægtning, som kan sælge lidt konsulenttjenster som telefonprater til mig.
I øvrigt kan jeg meddele, at jeg har været inde på IKEAs hjemmeside i Polen og kigget på køkkener. De er cirka 50% billigere, og de burde jo være nogenlunde det samme, synes jeg.
jeg kommer fra Gdansk og kan hjælpe jer med polsk
MiaFia...mener du, at også priser i store butikker (Castorama osv.) er forhandlingsbare, i det mindste for en polak, -selv ved relativt små indkøb... ???
Hej
Det jeg mener er, at hvis man køber meget, så kan man forhandle sig til rabatter, selv i store butikker. Det gælder også her i Sverige. Men hvad angår små indkøb? Det tror jeg ikke, der er jo ingen grund til, at de giver dig rabat.
Hej
Det jeg mener er, at hvis man køber meget, så kan man forhandle sig til rabatter, selv i store butikker. Det gælder også her i Sverige. Men hvad angår små indkøb? Det tror jeg ikke, der er jo ingen grund til, at de giver dig rabat.
hmmm, lyder som om flere skulle prøve at prutte på "små kvantiteter" her i Sverige. Selv forsøger jeg altid at prutte, og det lykkes i 9 ud af 10 tilfælde hos f.eks. elgiganten, coop eller k-rauta. Prutning er ikke noget udenlandsfænomen, det er bare fordi vi svenskere er lidt generte og velopdragne nogle gange.... 

Mere info om butikkerne på dette link:
http://www7.stenaline.se/servlet/se...ain?data.node.id=17586&data.language.id=1
Hej Mia Fia
Stod over for samme problem som du. Hvordan F--n kommunikerer man med polakker? Vi var på prisrunde i Polen (tog båden fra Ystad - sc .. ..s .s ..s re, noget) kom i land, og den eneste butik, hvor man kunne gøre sig forståelig, var Castorama, dvs vores svar på Bauhaus (og de er jo billige..... :-/)
Anden dag havde vi enormt held, vores taxachauffør talte flydende engelsk og vidste alle steder, hvor lokalbefolkningen handler... Slå dette, 45 palle suporex leveret til vores nye byggeplads for 45.000.
Mit tip til dig, tal med taxachaufførerne. Jo vist, det kostede mig en 1000 sek, men det var det værd...
stort tak til dig, lasec!
//Svensson
Stod over for samme problem som du. Hvordan F--n kommunikerer man med polakker? Vi var på prisrunde i Polen (tog båden fra Ystad - sc .. ..s .s ..s re, noget) kom i land, og den eneste butik, hvor man kunne gøre sig forståelig, var Castorama, dvs vores svar på Bauhaus (og de er jo billige..... :-/)
Anden dag havde vi enormt held, vores taxachauffør talte flydende engelsk og vidste alle steder, hvor lokalbefolkningen handler... Slå dette, 45 palle suporex leveret til vores nye byggeplads for 45.000.
Mit tip til dig, tal med taxachaufførerne. Jo vist, det kostede mig en 1000 sek, men det var det værd...
stort tak til dig, lasec!
//Svensson
Det var ærgerligt, at du ikke kunne gøre dig forstået....
Da vi var derovre for en måned siden, var der ingen problemer med at gøre sig forstået i nogle af de store varehuse, (OBI, Castorama, Praktiker, Mediamarkt, Auchen, IKEA, LeroyMarlin osv.) der var altid nogen, der kunne engelsk, og servicen og hjælpsomheden var meget god, betydeligt bedre end herhjemme synes jeg.
De var desuden meget kyndige, når der var noget, vi undrede os over, og havde de ikke svaret i hovedet, så løb de nærmest afsted for at finde svaret.
Men det gik tilsyneladende godt for jer alligevel!
Er der nogen, der har været hos en "rigtig" køkkenleverandør i Polen, som har nogle tips om dette?
Også en virksomhed, der sælger granitplader til køkkenborde ønskes tips om!
Da vi var derovre for en måned siden, var der ingen problemer med at gøre sig forstået i nogle af de store varehuse, (OBI, Castorama, Praktiker, Mediamarkt, Auchen, IKEA, LeroyMarlin osv.) der var altid nogen, der kunne engelsk, og servicen og hjælpsomheden var meget god, betydeligt bedre end herhjemme synes jeg.
De var desuden meget kyndige, når der var noget, vi undrede os over, og havde de ikke svaret i hovedet, så løb de nærmest afsted for at finde svaret.
Men det gik tilsyneladende godt for jer alligevel!
Er der nogen, der har været hos en "rigtig" køkkenleverandør i Polen, som har nogle tips om dette?
Også en virksomhed, der sælger granitplader til køkkenborde ønskes tips om!
Det er jo ret enkelt, for ikke at sige busenkelt, at skifte en kontakt der passer til svensk standard. Bare at holde øje med hvilken tåt (farve) der er jord.David sagde:
Lars