342,876 læst ·
410 svar
343k læst
410 svar
Købe byggematerialer i udlandet
Overvejer at købe isoleca blokke fra Polen.
Talte med Optimera, og da kan jeg få
Leca Isoblock 35x19x50 cm. 628:- / kvm.
Er der nogen, der ved, hvad den tilsvarende pris er i Polen?
Lidt usikker på, om der er så stor prisforskel, at det kan betale sig..
Edit:
Ovenstående angiver
490 x 360 x 240 mm for ca. 459-570kr/m2
Har de også samme blokformat som vi har?
Talte med Optimera, og da kan jeg få
Leca Isoblock 35x19x50 cm. 628:- / kvm.
Er der nogen, der ved, hvad den tilsvarende pris er i Polen?
Lidt usikker på, om der er så stor prisforskel, at det kan betale sig..
Edit:
Ovenstående angiver
490 x 360 x 240 mm for ca. 459-570kr/m2
Har de også samme blokformat som vi har?
skal renovere køkkenet med et nyt ikeakøkken. Downloadede ikea home planner fra svenske ikea og skitserede drømmekøkkenet. Slutpris (kun skabskonstruktioner og låger, ingen hårde hvidevarer eller andet) blev 49 000 kroner. Afinstallerede programmet og downloadede ikea home planner fra www.ikea.pl. Åbnede min gemte skitse, og pludselig var totalprisen på 34000 kr, altså 15 tusind billigere. Bliver nok til at bestille og tage en weekend i gdansk.
Nogen der har forudbestilt varer på ikea i gdansk? Det ville jo være træls, hvis man kom derhen, og halvdelen var udsolgt eller bestillingsvare, som det jo er i visse varehuse i sverige.
Nogen der har forudbestilt varer på ikea i gdansk? Det ville jo være træls, hvis man kom derhen, og halvdelen var udsolgt eller bestillingsvare, som det jo er i visse varehuse i sverige.
Tips til billig indkvartering i nærheden af Gdansk. Helst med sikker/overvåget parkering ønskes
Rejser næste uge for at se på byggemarkedet i Polen til husbyggeriet. Hvordan har I andre løst det med fragt?
Vi skal købe meget, så det går ikke med egen bil og trailer.
Har varehusene som Castorama egen fragtmulighed?
Har forsøgt at maile, men har ikke modtaget svar fra dem endnu.
Nogen der kender til et fragtfirma enten i Polen eller i Stockholmsområdet og har omtrentlige prisoplysninger på en fragt fra Gdansk til Nynäshamnsområdet?
Vi skal købe meget, så det går ikke med egen bil og trailer.
Har varehusene som Castorama egen fragtmulighed?
Har forsøgt at maile, men har ikke modtaget svar fra dem endnu.
Nogen der kender til et fragtfirma enten i Polen eller i Stockholmsområdet og har omtrentlige prisoplysninger på en fragt fra Gdansk til Nynäshamnsområdet?
Nu var det iofs nogle år siden vi var nede, men da kunne butikkerne pakke på palle og køre det ned til færgen for ~100:-, derefter tilkommer cargofragt fra færgeselskabet, som laster pallerne ombord (priserne per palle står på hjemmesiden), og så henter du pallerne i Nynäshamn eller Karlskrona eller hvor du nu tager fra.
Det er nok den billigste måde at få over tingene på, hvis du hyrer et fragtselskab, så vil tingene komme til at køre med lastbil til Sverige.
Men hvis du køber en lastbil fuld af ting, kan det betale sig, at bilen kører hele vejen selvfølgelig.
Det er nok den billigste måde at få over tingene på, hvis du hyrer et fragtselskab, så vil tingene komme til at køre med lastbil til Sverige.
Men hvis du køber en lastbil fuld af ting, kan det betale sig, at bilen kører hele vejen selvfølgelig.
tak for oplysningerne.
Tjekkede Polferriers hjemmeside (nynäshamn-linien) og det stod på engelsk, så jeg vil gennemgå det lidt mere grundigt ved lejlighed.
MEN så fik jeg endelig svar fra Castorama i dag.
""Price of delivery to ship port Nynashamn for 1 palet euro (euro is type of palet) which high is 1,5m finally will be around 155 euro. In this option you must take this delivery from port in Sweden to your house own transport. Second option is when well bring delivery from Castorama to your front door (if it is around Stockholm), that will be around 270 euro for 1 palet. Prices will be different if youll order more than 1 palet. """
Tjekkede Polferriers hjemmeside (nynäshamn-linien) og det stod på engelsk, så jeg vil gennemgå det lidt mere grundigt ved lejlighed.
MEN så fik jeg endelig svar fra Castorama i dag.
""Price of delivery to ship port Nynashamn for 1 palet euro (euro is type of palet) which high is 1,5m finally will be around 155 euro. In this option you must take this delivery from port in Sweden to your house own transport. Second option is when well bring delivery from Castorama to your front door (if it is around Stockholm), that will be around 270 euro for 1 palet. Prices will be different if youll order more than 1 palet. """
Hej!
Jeg vil gerne komme i kontakt med nogen, der har været i Polen og set på udbuddet af byggematerialer på det seneste. Planlægger udvidelse af sommerhus, så jeg er interesseret i alt tænkeligt byggemateriale, køkken, VVS-artikler osv.
Er det stadig værd at tage derned? Hvor fordelagtige er priserne?
Hvilke produkter kan betale sig at købe?
Hvor finder man de bedste butikker/varehuse?
Det ville være meget spændende at høre nogen fortælle om deres erfaringer. Desuden ville det være rart med tips om "fælder", som man skal undgå som "rookie".
Tusind tak
Jeg vil gerne komme i kontakt med nogen, der har været i Polen og set på udbuddet af byggematerialer på det seneste. Planlægger udvidelse af sommerhus, så jeg er interesseret i alt tænkeligt byggemateriale, køkken, VVS-artikler osv.
Er det stadig værd at tage derned? Hvor fordelagtige er priserne?
Hvilke produkter kan betale sig at købe?
Hvor finder man de bedste butikker/varehuse?
Det ville være meget spændende at høre nogen fortælle om deres erfaringer. Desuden ville det være rart med tips om "fælder", som man skal undgå som "rookie".
Tusind tak
Mange svenske VVS virksomheder har bl.a. deres fabrikker i Polen, Letland, Litauen osv. Er der nogen, der har styr på disse eller andre fabrikker inden for byggeri og elektronik, som man kan købe direkte fra?
Jeg kender selv nogle bekendte, der har købt alt fra kajakker i Letland til fladskærms-tv i Tyskland og sparet 1000 lapper.
/Victor
Jeg kender selv nogle bekendte, der har købt alt fra kajakker i Letland til fladskærms-tv i Tyskland og sparet 1000 lapper.
/Victor
Vi tog til Polen - Gdansk sidste forår og tjekkede de store varehuse (typ som Bauhaus fast x10). Castorama blev vores favorit. Se hjemmesiden og abonner på ugens nyhedsbrev, så får du en idé.
http://www.castorama.pl/
Visse ting var selvfølgelig billigere, men det kan være svært at tjene det ind, hvis man ikke ser turen som en ferie – hvilket vi gjorde. Vaskekummer og sådan noget er jo billigere, men værktøj er ikke værd at rejse dertil for. Ifølge vores mening altså. Vi købte lidt bambusparket, typ paxfläkt og nogle småværktøjer og ville have købt fliser og klinker, hvis vi havde haft plads. Vi mailede og spurgte, hvad fragten ville blive, og da vi først var dernede, fik vi et helt andet svar. Det var det, der gjorde, at der ikke blev handlet mere, end hvad der kunne være i bilen. Vi havde tænkt at købe al parket, fliser, klinker og fix, håndvask, bruser og yderdøre osv., men nu blev det en anden fragtpris, og det var synd. De var ellers meget hjælpsomme, og en fyr gik med os rundt – længe – og forklarede det, vi ikke forstod, fordi det stod på polsk på en del ting.
Dette er mailen fra foråret 2008.
Hello,
Price of delivery to ship port Nynashamn for 1 palet euro ( euro is type of palet) which high is 1,5m finally will be around 155 euro. In this option you must take this delivery from port in Sweden to your house own transport. Second option is when well bring delivery from Castorama to your front door (if it is around Stockholm), that will be around 270 euro for 1 palet. Prices will be different if youll order more than 1 palet.
Regards
Dawid
http://www.castorama.pl/
Visse ting var selvfølgelig billigere, men det kan være svært at tjene det ind, hvis man ikke ser turen som en ferie – hvilket vi gjorde. Vaskekummer og sådan noget er jo billigere, men værktøj er ikke værd at rejse dertil for. Ifølge vores mening altså. Vi købte lidt bambusparket, typ paxfläkt og nogle småværktøjer og ville have købt fliser og klinker, hvis vi havde haft plads. Vi mailede og spurgte, hvad fragten ville blive, og da vi først var dernede, fik vi et helt andet svar. Det var det, der gjorde, at der ikke blev handlet mere, end hvad der kunne være i bilen. Vi havde tænkt at købe al parket, fliser, klinker og fix, håndvask, bruser og yderdøre osv., men nu blev det en anden fragtpris, og det var synd. De var ellers meget hjælpsomme, og en fyr gik med os rundt – længe – og forklarede det, vi ikke forstod, fordi det stod på polsk på en del ting.
Hello,
Price of delivery to ship port Nynashamn for 1 palet euro ( euro is type of palet) which high is 1,5m finally will be around 155 euro. In this option you must take this delivery from port in Sweden to your house own transport. Second option is when well bring delivery from Castorama to your front door (if it is around Stockholm), that will be around 270 euro for 1 palet. Prices will be different if youll order more than 1 palet.
Regards
Dawid
bryggtomten sagde:Vi tog til Polen -Gdansk sidste forår og tjekkede de store varehuse
(typ som Bauhaus men x10). Castorama blev vores favorit. Se hjemmesiden og abonnér på ugens nyhedsbrev, så får du en idé.
[link]
Visse ting var bestemt billigere, men det kan være svært at tjene det ind, medmindre man ser turen som ferie - hvilket vi gjorde.
Håndvaske og sådan er jo billigere, men værktøj er ikke værd at tage dertil for. Ifølge vores mening altså.
Vi købte lidt bambusparket, typ paxfläkt og lidt håndværktøj og ville have købt fliser og klinker, hvis vi havde haft plads.
Vi mailede og spurgte før, hvad fragten ville blive, og da vi først var dernede, fik vi et helt andet svar.
Det var det, der gjorde, at der ikke blev købt mere end hvad der kunne være i bilen. Vi havde tænkt os at købe alt parket, fliser, klinker og fix, håndvaske, bruser og yderdøre osv., men nu blev det en anden fragtpris, og det var synd. De var ellers meget hjælpsomme, og en fyr gik med os rundt - længe - og forklarede det, vi ikke forstod, eftersom det stod på polsk på nogen ting.
Hello,
Price of delivery to ship port Nynashamn for 1 palet euro (euro is type of palet) which high is 1,5m finally will be around 155 euro. In this option you must take this delivery from port in Sweden to your house own transport. Second option is when we’ll bring delivery from Castorama to your front door (if it is around Stockholm), that will be around 270 euro for 1 palet. Prices will be different if you’ll order more than 1 palet.
Regards
Dawid
hvad fik I betale for bambusparketten?
og er I tilfredse med den?
jeg tager måske derned i weekenden og har ikke besluttet mig for, om det bliver lastbil eller kassevogn så jeg overvejer lidt, om man skulle tage lastbil og benytte lejligheden til at købe materialer til ca. 70 m2 og isolering .. er der nogen, der har prøvet nogle af de lokale mærker og har erfaring med det? er der nogen, der har købt vinduer på noget som castorama osv.. jeg leder efter nogle, der er på lager, så man kan tage dem med hjem og installere dem i en tilbygning.
I har lykkedes med at overtale også mig... Skal planlægge en rekognosceringsrejse inden længe. Det jeg overvejer at købe bliver:
VVS
Klinker
Fliser
Spotlamper i loftet
Brændeovne
Vaskeborde, granit
Maling og tapet
El kontakter
Gulvlister i eg
Parketgulv
evt. spabad og pool
Jeg kan ikke finde nogen, der har købt granitbordplader i tråden, er der ikke nogen med erfaring omkring dette. Også om der findes noget lignende Junkers skibsgulv?
VVS
Klinker
Fliser
Spotlamper i loftet
Brændeovne
Vaskeborde, granit
Maling og tapet
El kontakter
Gulvlister i eg
Parketgulv
evt. spabad og pool
Jeg kan ikke finde nogen, der har købt granitbordplader i tråden, er der ikke nogen med erfaring omkring dette. Også om der findes noget lignende Junkers skibsgulv?