Pius sagde:
Nej, men der er jo min håndvask! Nogen der har en idé om, hvilket fabrikat det er ... ?
Isolde måske ... ?
Desværre husker jeg kun "New England", med blå farve og tidstypisk skrift. Butikken havde en hel badeværelsesserie med temaet "New England". Hvis du går ind på deres hjemmeside http://www.yeti.pl/ så finder du badeværelsesporcelæn fra:
http://www.catalano.it/
http://www.artceram.it/
http://www.nic-srl.com/
http://www.seresi.it/

Nu tror jeg dog ikke, at italienske producenter står bag New England-serien.

B6304S1 sagde:
Der findes meget få mærker, som er kendt i Sverige hvad angår farve, tætningsmiddel, fix, fugemasse, flydespartel osv. Det er en blanding mellem polske og tyske mærker. Det fungerer nok at anvende disse, men det er tvivlsomt om man tør. Jeg tænkte mest på tætningsmiddel, hvis man skal følge PER's brancheregler.
Snyder du mig?
Har du hørt om Mapei? En af verdens største producenter af specialprodukter til beton.
De er kæmpestore i Polen og findes i hver eneste byggemarked. Fugemasse, Fix, Tætningsmiddel, Primer og alt, hvad du kan forestille dig.

Optirocs sortiment er der også rigeligt af til halvdelen af prisen sammenlignet med derhjemme.

Uzin er et andet stort professionelt fabrikat på specialbrug og flydespartel, som er velrepræsenteret i Polen og velkendt hos svenske professionelle.

Dog findes der ikke svenske hobbyprodukter som Casco og den slags, og det er jo heldigvis, når der findes professionelle produkter i stedet.

B6304S1 sagde:
Jeg ville absolut ikke købe polske VVS ting, haner f.eks. fungerer dårligt og der mangler reservedele såsom pakninger i Sverige.

Selvfølgelig findes der undtagelser, man kan finde enkelte kvalitets ting, men det er meget få, og næppe værd at tage til Polen for at købe!
Grohe og Geberit er godt repræsenteret i Polen og har gode priser.
Bedre er nok svært at finde. Sammenlign gerne ovennævnte med svenske "B-mærker" som IDO, Hafa og Svedbergs.....

Ganske interessant det der med udenlandske varer. Jeg er interesseret i at købe et toilet fra en svensk virksomhed, dog importeret fra England. Vores VVS-mand er dog meget skeptisk over for kvaliteten, især nævnte han porcelænet ... Ikke kan de vel lave toiletter i England ... ? ;-)

Sonia sagde:
Vi købte vinduer i Polen og kan hjælpe med kontakter, hvis I vil.
Er det udadgående eller indadgående vinduer, PVC eller Aluminium?

Hvordan er det med badeværelses ting som jacuzzi, badeværelsesindretning osv..... har de gode priser/produkter i Polen?

Kirsi sagde:
Er det udadgående eller indadgående vinduer PVC eller Aluminium ?
Vi købte indadgående PVC vinduer, var lidt tvivlende til indadgående i starten men nu vil jeg absolut ikke bytte.

gone_golfing sagde:
Hvordan er det med badeværelses ting som jacuzzi, badeværelsesindretning osv.....har de gode priser/produkter i Polen?
Da vi kiggede, var der gode priser på badeværelsesmøbler, håndvaske og blandingsbatterier. Jacuzzi syntes vi ikke, det var værd at tage, eftersom der ikke var så stor prisforskel mod dem, vi kiggede på i Sverige, og hvis der sker noget, føltes det som en del af vejen at tage til Polen med evt. reklamationer.

hej!

Vi skal bygge et stenhus og begyndte at læse her lidt i tråden og blev lidt interesserede i måske at tage materialer fra Polen.
Er der nogen, der kan give pris og hvor man handler det på Isoleca? Letet men har ikke fundet det?
Overvejer om man tjener på at købe det? Tænkte at køre hvis fra Karlskrona. Findes der Maxit isoleca der plus tilbehør hvis man vil køre samme mærke igennem? Har hørt at det er godt at gøre for forsikringens skyld, men måske gælder det mest ved klinker og fliser at fugemasse mm er af samme?

virvel sagde:
hej!

Vi skal bygge et stenhus og begyndte at læse her lidt i tråden og blev lidt interesserede i måske at tage materialer fra Polen.
Er der nogen, der kan give pris og hvor man handler det på Isoleca? Ledt, men ikke fundet det?
Overvejer om man tjener på at købe det? Tænkte at køre fra Karlskrona, hvis det er. Er der Maxit isoleca der plus dets tilbehør, hvis man vil køre samme mærke igennem? Har hørt at det er godt at gøre for forsikringens skyld, men måske gælder det mest ved klinker og fliser at fugemassen osv. er af samme?
Jeg ville maile fyrene som er nævnt i artiklen i mit forrige indlæg og spørge:
http://www.polenshopping.se/

virvel sagde:
hej!

Vi skal bygge et stenhus og begyndte at læse her lidt i tråden og blev lidt interesserede i at måske tage materiale fra Polen. Er der nogen, der kan give pris og hvor man handler det på Isoleca? Letet men har ikke fundet det? Overvejer om man sparer penge på at købe det? Tænkte at tage afsted hvis fra Karlskrona. Findes der Maxit isoleca der samt dets tilbehør, hvis man vil køre samme mærke igennem? Har hørt at det er godt at gøre for forsikringens skyld, men måske gælder det mest ved klinker og kakler at fuge mm er af det samme?
Kan være en fordel at vide, isoleca hedder ikke isoleca i Polen ;) men Keramzyt.
Kan lette hvis du leder. Finder du intet, så skriv til mig på pm, så kan jeg hjælpe dig.

Dzollero sagde:
Kan være en fordel at vide, isoleca hedder ikke isoleca i Polen ;) men Keramzyt.
Kan lette, hvis du leder. Finder du intet, så hør af dig på pm, så kan jeg hjælpe dig.
Nja, det passer vel alligevel ikke. Kerazmyt er en polsk term for leca, eller for at være helt korrekt Light Expanded Clay Aggregate, LECA. Isoleca, er lecablokke med en kerne af celleplast. http://www.maxit.se/2150

Der findes ganske vist en tilsvarende til isoleca i Polen men den markedsføres ikke af polske Maxit. Årsagen menes at være isolecas ufortjente dårlige ry i Polen. Da "isoleca" begyndte at blive produceret i landet, blev den hurtigt populær blandt landets landmænd, som byggemateriale til diverse landbrugsbygninger, bl.a. lader.
Med det stempel, er det så godt som umuligt at markedsføre "isoleca" til potentielle villabyggere.
På den anden side kan nok også prisen spille ind, da en blok (490 x 360 x 240 mm) koster ca. 21-26zl (= 54-67kr) og der går 8,5 stk/m2 ydervæg. Altså 459-570kr/m2, og da bliver det ganske uinteressant.

Den førende producent af "isoleca" i Polen hedder Sukiennik, og de kalder deres blokke for "Fortis". Trykstyrke 3,5MPa og U-værdi 0,184 W/m2K som angivet af producenten for 36cm-blokke må anses for at være meget gode. Maxit.se synes ikke at være interesseret i at opgive U-værdi for deres isoblokke.

En anden producent af celleplastfyldte lecablokke er Leier. Lidt anderledes form og måske andre parametre men samme idé. Tilsvarende pris ville jeg gætte på.

• Illustration af isoleca lecablokke med mål på 490 x 240 mm. Blokken viser strukturen og er markeret med U-værdien 0,184 W/m2K.
Har nogen styr på forskellige fragtmuligheder fra Polen og priser? Gdansk-Nynäshamn da fremfor alt. De priser jeg har set her i tråden er typisk 4 år gamle.

Tidligere kunne man iaf. gå ind på rederiets hjemmeside og gå ind i prislisten og se, hvad en palleplads eller containerfragt/leje koster.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.