339,663 læst ·
410 svar
340k læst
410 svar
Købe byggematerialer i udlandet
Vi har tænkt at tanke lastbilen og tage til Estland, Polen og/eller Tyskland for at købe ting, der er betydeligt billigere der, for eksempel klinker/fliser, maskiner.
Fungerer det med VISA-kort på deres byggemarkeder, f.eks. Praktiker.pl i Polen?
Bliver der problemer med at få udbetalt kreditter til udenlandskaber?
Hvad skal man købe i hvilket land for at gøre den bedste handel?
Hvad skal man IKKE købe i disse lande?
Er der nogen, der har en prisliste i .pdf-format eller lignende fra en butik i et af disse lande?
(Deres internetsider synes ikke at være på Sveriges niveau...)
I, der har handlet i et af disse lande, skriv gerne prisforskellene osv. Skriv også hvilke butikker eller butikskæder I har besøgt, og hvordan de var.
Er de helt ukyndige i engelsk i alle disse lande?
Mange spørgsmål, og flere bliver der sikkert!
Tak på forhånd!
Fungerer det med VISA-kort på deres byggemarkeder, f.eks. Praktiker.pl i Polen?
Bliver der problemer med at få udbetalt kreditter til udenlandskaber?
Hvad skal man købe i hvilket land for at gøre den bedste handel?
Hvad skal man IKKE købe i disse lande?
Er der nogen, der har en prisliste i .pdf-format eller lignende fra en butik i et af disse lande?
(Deres internetsider synes ikke at være på Sveriges niveau...)
I, der har handlet i et af disse lande, skriv gerne prisforskellene osv. Skriv også hvilke butikker eller butikskæder I har besøgt, og hvordan de var.
Er de helt ukyndige i engelsk i alle disse lande?
Mange spørgsmål, og flere bliver der sikkert!
Tak på forhånd!
HejJesca_j sagde:(Deres internetsider synes ikke at være på Sveriges niveau...)
I, der har handlet i nogle af disse lande, må gerne skrive om prisforskelle osv. Skriv også hvilke butikker eller butikskæder I har besøgt, og hvordan de var.
Er de helt uvidende i engelsk i alle disse lande?
Mange spørgsmål, og der kommer sikkert flere!
Tak på forhånd!
Først må jeg sige, at når man kigger på "byggmaterialhemsidor" i Polen og materiale i øvrigt, er de overlegne de svenske sider. Næsten alle polske virksomheder, der har en side på nettet, har deres priser angivet. Så her ligger de langt foran Sverige, både hvad angår teknisk udformning af hjemmesider og informationsmængden på deres sider.
Angående køb af materiale fra andre lande kan du læse mere her (har selv skrevet lidt) :
https://www.byggahus.se/forum/threads/koepa-byggmaterial-utomlands.40322/
Said
Du har ikke tilfældigvis links til nogle polske firmaer, der sætter priserne på internettet?
Jeg har ikke fundet en eneste, der har lagt en prisliste ud, kun kampagnepriser.
Estiske priser er jeg også interesseret i, nogen der ved, hvordan de ligger i forhold til polske/tyske?
(Gerne links dertil også.)
I den anden tråd stod der, at i Polen kostede Elektrolux produkter 1/3 af den svenske pris, passer det virkelig? *HÅBER* ;D
Informationsmængden på polske sider er svært for mig at udtale mig om, da jeg ikke kan sproget, mere interessant er da priserne.
Jeg har ikke fundet en eneste, der har lagt en prisliste ud, kun kampagnepriser.
Estiske priser er jeg også interesseret i, nogen der ved, hvordan de ligger i forhold til polske/tyske?
(Gerne links dertil også.)
I den anden tråd stod der, at i Polen kostede Elektrolux produkter 1/3 af den svenske pris, passer det virkelig? *HÅBER* ;D
Informationsmængden på polske sider er svært for mig at udtale mig om, da jeg ikke kan sproget, mere interessant er da priserne.
Priseksempel Polen - Sverige (Svenske priser fra www.pricerunner.com ,det billigste)
GORENJE:
Komfurer
EC774W: Polen 3780:- og Sverige 6400:-
EC7968E: Polen 6380:- og Sverige 9390:-
Indbygningsovne
B9000E: Polen 6380:- og Sverige 7390:-
B7460E: Polen 3580:- og Sverige 5675:-
B9000AL: Polen 5980:- og Sverige 7790:-
Kogeplader
ECT650E: Polen 3780:- og Sverige 4490:-
GSC64C: Polen 3300:- og Sverige 6330:- (OBS! Gasplade!)
ECT680E: Polen 3980:- og Sverige 6590:-
Emhætter
DD950P: Polen 5580:- og Sverige 6741:-
Køleskab/Fryser
K337/2AL: Polen 6980:- og Sverige 9045:-
RK4255E: Polen 4180:- og Sverige 6520:-
Vaskemaskiner:
WA162AL: Polen 6380:- og Sverige 8085:-
Nu har jeg tjekket anbefalede priser fra importøren i Polen mod det billigste på pricerunner i Sverige, og Zlotyn har jeg sat til 2sek som valutakurs.
Butikspriserne i Polen er formentlig billigere end det af importøren anbefalede pris...med andre ord så burde det blive ENDNU billigere i praksis.
(Desværre så fandt jeg kun priser på Gorenje....)
http://www.gorenje.pl/index.php
http://se.pricerunner.com/
GORENJE:
Komfurer
EC774W: Polen 3780:- og Sverige 6400:-
EC7968E: Polen 6380:- og Sverige 9390:-
Indbygningsovne
B9000E: Polen 6380:- og Sverige 7390:-
B7460E: Polen 3580:- og Sverige 5675:-
B9000AL: Polen 5980:- og Sverige 7790:-
Kogeplader
ECT650E: Polen 3780:- og Sverige 4490:-
GSC64C: Polen 3300:- og Sverige 6330:- (OBS! Gasplade!)
ECT680E: Polen 3980:- og Sverige 6590:-
Emhætter
DD950P: Polen 5580:- og Sverige 6741:-
Køleskab/Fryser
K337/2AL: Polen 6980:- og Sverige 9045:-
RK4255E: Polen 4180:- og Sverige 6520:-
Vaskemaskiner:
WA162AL: Polen 6380:- og Sverige 8085:-
Nu har jeg tjekket anbefalede priser fra importøren i Polen mod det billigste på pricerunner i Sverige, og Zlotyn har jeg sat til 2sek som valutakurs.
Butikspriserne i Polen er formentlig billigere end det af importøren anbefalede pris...med andre ord så burde det blive ENDNU billigere i praksis.
(Desværre så fandt jeg kun priser på Gorenje....)
http://www.gorenje.pl/index.php
http://se.pricerunner.com/
Kanonbra links!
Vi vil helt klart købe så meget vi kan i Polen, så længe garantien kan løses. Spørgsmålet er, om tolden vil protestere, hvis man kommer hjem med en trailer med diverse nyt køkkenudstyr mm?!
Er der nogen, der kender noget til den del?
Vi vil helt klart købe så meget vi kan i Polen, så længe garantien kan løses. Spørgsmålet er, om tolden vil protestere, hvis man kommer hjem med en trailer med diverse nyt køkkenudstyr mm?!
Er der nogen, der kender noget til den del?
Hej
Da jeg har virksomhed i Lettland, ved jeg lidt om, hvordan det fungerer der.
De fleste forretninger finder du i Riga, du kan prutte om prisen, og mange af grossisterne har ekstra priser ved store mængder.
Du kan søge på www.wood-me.com, du kan i 95 % af tilfældene handle med visa, men det billigste er at tage danske penge med og veksle dem på vekselforretninger, men tjek grundigt, der er stor forskel på kursen.
Balticum har også gule sider, hvor du også kan søge samt
www.doska.lv engelsk
Med venlig hilsen
Göthe
Da jeg har virksomhed i Lettland, ved jeg lidt om, hvordan det fungerer der.
De fleste forretninger finder du i Riga, du kan prutte om prisen, og mange af grossisterne har ekstra priser ved store mængder.
Du kan søge på www.wood-me.com, du kan i 95 % af tilfældene handle med visa, men det billigste er at tage danske penge med og veksle dem på vekselforretninger, men tjek grundigt, der er stor forskel på kursen.
Balticum har også gule sider, hvor du også kan søge samt
www.doska.lv engelsk
Med venlig hilsen
Göthe
veder:
Ved du noget om priserne i Estland, Letland, Litauen og Polen? Hvilket er billigst/dyrest osv?
Taler de engelsk i Letland?
Dumt spørgsmål måske, men hører Letland og Litauen også til EU nu om dage?
Hvis de ikke hører til EU, kan man alligevel passere disse lande med bilen fuld af byggematerialer på vej til Sverige?
(Spørger man ikke, så får man ingenting at vide!) :-[
Vi bor i det nordlige Sverige og kører derfor gennem Finland for at undgå færgeafgifterne.
Behøver man passet med sig? Og grønt kørekort?
Hvad koster benzinen i disse lande?
Ved du noget om priserne i Estland, Letland, Litauen og Polen? Hvilket er billigst/dyrest osv?
Taler de engelsk i Letland?
Dumt spørgsmål måske, men hører Letland og Litauen også til EU nu om dage?
Hvis de ikke hører til EU, kan man alligevel passere disse lande med bilen fuld af byggematerialer på vej til Sverige?
(Spørger man ikke, så får man ingenting at vide!) :-[
Vi bor i det nordlige Sverige og kører derfor gennem Finland for at undgå færgeafgifterne.
Behøver man passet med sig? Og grønt kørekort?
Hvad koster benzinen i disse lande?
Hej
Jeg ved lidt om disse lande, jeg svarer efter dine spørgsmål
Ja, de taler engelsk i Letland
Ja, Estland, Letland og Litauen samt Polen er nye medlemmer siden 1. maj
Kommer I med en lastbil og skal fylde bilen med mtr, tag færgen, det kan betale sig
Pas samt grønt kort ja
Skal I overnatte i Riga, kan I få hotel for 80kr per nat, bare send mig en e-mail, så sender jeg en lille adresse med billeder
Benzinen i Letland ca 6,50 literen
Jeg kan også bede mit kontor i Riga om at finde nogle hjemmesider frem, men går du til www.doska.lv, så finder du en del, obs 1 lat er ca 14kr
Mvh
Göthe
Jeg ved lidt om disse lande, jeg svarer efter dine spørgsmål
Ja, de taler engelsk i Letland
Ja, Estland, Letland og Litauen samt Polen er nye medlemmer siden 1. maj
Kommer I med en lastbil og skal fylde bilen med mtr, tag færgen, det kan betale sig
Pas samt grønt kort ja
Skal I overnatte i Riga, kan I få hotel for 80kr per nat, bare send mig en e-mail, så sender jeg en lille adresse med billeder
Benzinen i Letland ca 6,50 literen
Jeg kan også bede mit kontor i Riga om at finde nogle hjemmesider frem, men går du til www.doska.lv, så finder du en del, obs 1 lat er ca 14kr
Mvh
Göthe
Fandt frem til estiske K-rauta. De har et reklameblad på linket nedenfor. Fandt nogle varer som sælges i Sverige:
Casco Aqua stop (tätskikt). En sådan 10L-spand kostede 469 EEK, dvs knap 270 kroner. I Sverige kan man typisk få en sådan spand for 900 når det er udsalg mener jeg at huske.
Bosch (blå) GSR 12V skruemaskine: 2599 EEK (1480 SEK). Beijer sælger den for 2375. Min estiske rækker ikke til at afgøre om dobbelt batterier er inkluderet...
Filen (3 Mb) for den, der gerne vil læse selv: http://157.144.0.166/modules/upload...UULI_kliendileht_ESTRUS_final.pdf?file_ID=614
Casco Aqua stop (tätskikt). En sådan 10L-spand kostede 469 EEK, dvs knap 270 kroner. I Sverige kan man typisk få en sådan spand for 900 når det er udsalg mener jeg at huske.
Bosch (blå) GSR 12V skruemaskine: 2599 EEK (1480 SEK). Beijer sælger den for 2375. Min estiske rækker ikke til at afgøre om dobbelt batterier er inkluderet...
Filen (3 Mb) for den, der gerne vil læse selv: http://157.144.0.166/modules/upload...UULI_kliendileht_ESTRUS_final.pdf?file_ID=614
Det ser ud til at være nogle forskellige selskaber, der sejler til Estland... nogen der ved hvilket der er billigst?
Hvor stort et køretøj må man tage med på en "bil"-billet? Plejer det at fungere med en let lastbil?
Hvor stort et køretøj må man tage med på en "bil"-billet? Plejer det at fungere med en let lastbil?