Hej, jeg overvejer at bygge et badeværelse, hvor der tidligere har været trægulv ovenpå et mellemlag af beton, hvor vi har en kælder nedenunder. Så jeg undrer mig over, hvordan jeg skal udfylde de 250mm, der vil være nedenunder, for jeg kan vel ikke beholde de gamle regler nedenunder på grund af tætningslaget i badeværelset.
Cellplast + EPS-beton + et tyndt lag flydespartelmasse burde fungere. Alternativt flydespartelmasse direkte på cellplast. Jeg kan ikke sige præcis, hvor tykke lag af hver, men måske 20 cm cellplast og 5 cm flydespartelmasse?
Husk, at cellplast er billig, men EPS-beton og flydespartelmasse er dyrt.
Jeg ville ikke lave en træramme i et badeværelse, hvis man kan undgå det. Hvis der skulle opstå fugtproblemer, så tåler den uorganiske konstruktion fugten meget bedre.
Hvis der opstår problemer med gulvafløbet, hvilket er den mest almindelige fejl i et vådrum, så påvirkes en trækonstruktion meget mere af fugten fra en lækage end en betonkonstruktion. Er badeværelset fejlfrit, bliver der selvfølgelig ingen problemer, uanset konstruktionstype.
ja jeg forstår pointen men det virker jo langsøgt at forsøge at udelukke træ bare fordi det rådner mere end andet. I så fald skulle man jo bygge alle badeværelser i prefab betonbokse, hvis overfladerne er så dårlige.
Jeg kunne måske have udtrykt mig lidt anderledes. Jeg mente ikke at dømme træstammer ude som helhed, men syntes at det er en forringelse at blande træ ind nu, når der allerede er en fin betonbjælkelag.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.