Hej!
Jeg har bygget en terrasse, som bl.a. dækker en kældertrappe med en sektion (2x0,8m) i dækket som en lem over trappen. Lemmen er tung (ca. 25kg) da den skal kunne bære forskellige personer sikkert. Jeg søger nu hængsler til lemmens kortside (for derefter at supplere med et par gascylindre der hjælper med at løfte lemmen). Problemet er, at hængslerne også skal løfte lemmens bagkant (hængselssiden) lidt, så den går fri af den bagvedliggende del af terrassen. Jeg har set sådanne "bøjede" hængsler, men til væsentligt lavere belastning, så, er der nogen, der kender en løsning?

G Gammaray sagde:
Har set sådanne ”bøjede” hængsler men...
Hvilke hængsler har du set? Har du et billede eller et link?
Ellers tænkte jeg først på sådanne her:
4325_811ea05af383328acb68d2d73077430a.jpg
Men måske passer de ikke til din miljø?

G Gammaray sagde:
Hej!
Har bygget en trallegulv som bl.a. overdækker en kældertrappe med en sektion (2x0,8m) i dækket som en luge over trappen. Lugen er tung (ca 25kg) da den skal holde til diverse folk at sikkert stå på. Søger nu hængsler til lugens kortside (at derefter supplere med et par gascylindre som hjælper med at løfte lugen). Problemet er, at hængslerne også skal løfte lugens bagkant (hængslesiden) noget for at den skal gå fri fra bagvedliggende del af dækket. Har set sådanne "bøjede" hængsler men til betydeligt lavere belastning, så, nogen der ved en løsning?
Havde selv samme problem og sådan blev løsningen. Bagklaphængsler fra en ældre Audi 100, blev grymt godt og blev en ting der imponerer folk som ser løsningen. Løfter i bagkanten da lugen er nogle cm. Almindelig hængsel havde jo ikke fungeret der. Monterede det selv og det var et elendigt arbejde så vær to. En under lugen og en ovenover som kan guide.

• Bagagerumshængsel fra en ældre Audi 100 installeret på en træoverflade for at løfte bagkant af låget. Hvid farve, monteret med skruer.
  • Synes
Björn planebrink og 4 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.