Jeg har nu fundet en regel, hvor jeg har boret 2 huller, der trækker jeg i medfølgende træskruer uden plug. Så bliver det 4 ekspanderskruer i de andre huller.
De skruer jeg har er BÅREBO 140028 og 140027, den til dobbelt gips, hvilket jeg tror dette er, ser tyndere ud, mens den til enkelt gips er omtrent lige tykke som dem, der følger med stativet. Hvad jeg kan måle, er de tyndere 4mm og de tykkere 5-6mm. Skal jeg måske købe andre? De føles lidt svage? Og hvordan kan jeg være sikker på, om jeg har dobbelt gips eller ikke?
Jeg prøvede at stikke en søm med hoved ind, og den siger 16mm, men gips er vel ikke 16mm ved standard, jeg har fået indtryk af, at de er 12-13mm?
På pakkerne til ekspandere jeg har, står der på de lidt tyndere grebsområde 16-26mm og på de tykkere 6-15mm, så jeg antager, at jeg skal bruge de tyndere så(5D)?
Okay, fik alt på plads MEN så er det HVOR SKEVT SOM HELST!!! Sådan ser det ud:
Undrer mig, om man kan have mere uheld! Vattenpasset som er på produktet var det jeg gik efter og selvfølgelig skulle det være helt off!! Ingen anelse hvad jeg skal gøre nu, at bore nye huller med mollyskruvar og ting vil nok bare forværre væggens holdbarhed.
Skal kontakte hembiobutiken og håbe de kan hjælpe mig på en eller anden måde.
Enkelt fikset. Når du først hænger TV'et op, så læg en lille afstand mellem vægskinnen og tv-beslaget. Typisk et kabelbinder eller lignende. En genvej javist, men slipper for at lave schweizerost af væggen.
Har du trukket expanderen gennem beslaget eller er det bare en skive på skruen? Expanderen fastgør man først i væggen, så skruer man skruen ud, sætter beslaget på og så tilbage med skruen igen. Det skæve fixer man jo ved at sætte ophængsskinnerne lidt skråt på bagsiden af tv'et.
Efter mange overvejelser valgte jeg at bruge andre huller på holderen, som man monterer på væggen, og dermed kunne jeg bore nye huller 5-10 cm fra de gamle. Desværre måtte det blive 5E for de 2 midterskruer, da jeg ikke havde flere 6E, så i alt er der 2 træskruer i regel, 2 5E i midten og 2 6E længst til højre.
Alt er på plads, og denne gang lige ved hjælp af hultafors loddet.
Man kunne have boret i befæstelsen, men det føltes ikke rigtigt, nu måtte jeg i stedet fylde hullerne med lidt spartelmasse.
Det var ikke muligt at lægge afstandsstykker, da skruerne allerede optog hele hullet.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.