Hej!
Jeg vil hænge mit tv op på væggen. Jeg har en plade (50cm), som man fastgør på væggen samt beslag i TV'et, som man hægter fast på TV'et. Afstanden mellem reglarne er 60cm, og en regel sidder præcis centreret bag midten af, hvor jeg vil have TV'et til at hænge.
Forslag til hvordan jeg kan hænge TV'et midt på væggen? Det er en gipsvæg, så jeg skal jo fastgøre pladen i reglarne. TV'et vejer 25kg.
Jeg vil hænge mit tv op på væggen. Jeg har en plade (50cm), som man fastgør på væggen samt beslag i TV'et, som man hægter fast på TV'et. Afstanden mellem reglarne er 60cm, og en regel sidder præcis centreret bag midten af, hvor jeg vil have TV'et til at hænge.
Forslag til hvordan jeg kan hænge TV'et midt på væggen? Det er en gipsvæg, så jeg skal jo fastgøre pladen i reglarne. TV'et vejer 25kg.
Bedste svar
Jeg ville bore et par ekstra huller i vægpladen, så du kan skrue den i midterreglen. Alternativt købe en anden vægplade med flere huller. Du kan også sætte nogle skruer i enderne med gipsankre, men pladen bør hovedsageligt bæres op i midten. Svært at se på billedet, men pladerne plejer at være ret kraftige, så det burde ikke være noget problem.
Tak! Prøver det nu. Tror du det er nødvendigt med gipsekspander i enderne, eller kan det være nok med to solide skruer i midten. TV'et vejer som sagt 25 kg.C cpalm sagde:Jeg ville bore et par ekstra huller i vægpladen, så du kan skrue den i midterreglen. Alternativt købe en anden vægplade med flere huller. Så kan du jo også sætte nogle skruer i enderne med gipsankre, men at pladen hovedsageligt bæres oppe i midten. Svært at se på billedet, men pladerne plejer at være ret kraftige, så det burde ikke være noget problem.
Jeg tror det er rigeligt med et par ordentlige skruer i midten, men vil jo samtidig ikke have dårlig samvittighed, hvis dit TV falder ned. Så det er noget, du selv må afgøre. Det er trods alt ikke sådan, producenten har tænkt, at beslaget skal monteres.R rickapp sagde:
Skruerne i midten klarer let vægten på 25kg. Men hvis nogen skulle komme til at læne sig mod/tage fat i tv'et så det vrides, hjælper det godt med ekspander i de ydre selvom de kun sidder i gipsen.
Så det afhænger lidt af, hvor vilde børn, katte og nytårsfejrere man har derhjemme
Så det afhænger lidt af, hvor vilde børn, katte og nytårsfejrere man har derhjemme
Klik her for at svare