Hej

vi skal hænge en maskine på væggen. Væggen består af dobbeltgips med en plyfa bagved. Maskinen vejer 65 kg og har en udadgående luge, lugen åbnes i overkanten og vinkles udad, hvor man placerer udstyr der skal rengøres. Dette udstyr vejer Max 5 kg.

Altså har vi en totalvægt på 70 kg. Max skruelængde er 40 mm. Vi må altså ikke skrue igennem plyfa og maskinens vægt belastes i toppen

Der er 4-6 fastgørelsespunkter og bredden på maskinen er 45 cm, dybden 55 cm, højde 85 cm

Har I nogle tips til en passende skrue til dette formål?

Kan ikke forestille mig, at det kommer til at fungere specielt godt, uanset hvilken skrue du vælger.

Er det nogen form for renrum?

Det kan nok være passende at sprede vægten på en større overflade, med en form for plade, eller måske et stativ som går fra gulvet og op...

Hvad/hvem siger, at skruerne ikke må være mere end 40mm?

• Synes
cpalm og 1 anden
  • Laddar…
Rickard.
Meget svært at skrue i krydsfiner på en fornuftig måde uden at gå igennem, det bliver jo kun spidsen i træet da. Hvorfor må det ikke gå igennem?
Må/kan I skrue bagfra?

• Synes
kribban
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson sagde:
Er det en form for renrum?

Det kan nok være passende at sprede vægten på en større overflade, med en form for plade, eller måske et stativ som går fra gulvet og op...
ja det er en type renrum

A AG A sagde:
Hvad/hvem siger, at skruerne ikke må være mere end 40mm?
byggherren

Rickard. Rickard. sagde:
Meget svært at skrue i krydsfiner på en fornuftig måde uden at gå igennem, det bliver jo kun spidsen i træet. Hvorfor må det ikke gå igennem?
Kan I skrue bagfra?
der ligger rør i væggen. Der er ingen mulighed for at skrue bagfra

Dan_Johansson Dan_Johansson sagde:
Er det en form for renrum?

Det kan nok være passende at sprede vægten over et større område, med nogen form for plade, eller måske et stativ som går fra gulvet og op...
stativ eller sokkel er ikke en mulighed desværre af hygiejneårsager

Hænge i pendler fra loftet?

K kribban sagde:
byggherren
Fordi der ligger rør i væggen?
Men der ligger vel ikke rør overalt, og nogen burde vel vide, hvor de ligger, eller kunne regne det ud.

Kan man ikke lokalisere rørene med en professionel vægscanner. Kan lejes.

Jeg ville aldrig have turdet sætte den vægt uden at få det gennemtjekket.

er du entreprenør for bygherren, så bør du afstå opgaven, hvis du ikke får lov til at lave en sikker montage. Du kan blive strafferetligt ansvarlig, hvis maskinen falder ned og skader nogen.

M mojjen sagde:
Kan man ikke lokalisere rørene med en professionel vægscanner. De kan lejes.

Jeg ville aldrig have turdet sætte den vægt uden at få det undersøgt.

er du entreprenør til bygherren, så bør du afstå fra opgaven, hvis du ikke får lov til at lave en sikker montering. Du kan blive strafferetligt ansvarlig, hvis maskinen falder ned og skader nogen.
det er det, som bekymrer mig. Jeg er ked af, at jeg ikke kan give jer mere information, men det er en delikat bekymring.

Det må da findes reglar i væggen, som man kan fastgøre i? Og hvis placeringen af reglar ikke stemmer overens med fastgørelsen på maskinen, må man vel placere en yderligere plade på væggens forside, der "linker" mellem reglar og fastgørelser. Det er altid let for en bestiller at stille en masse krav, som ikke er mulige at opfylde...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.