R roli sagde:
Der må da være reglar i væggen, som man kan fastgøre til? Og hvis placering af reglar ikke stemmer overens med fastgørelsen på maskinen, så må man da placere en yderligere plade på væggens forside, som "lænker" mellem reglar og fastgørelser. Det er altid let for en bestiller at opstille en masse krav, som ikke kan opfyldes...
hvordan hjælper det, hvis TS ikke engang får skrue igennem finerpladen?

• Synes
kribban
  • Laddar…
Lim et skive med extremfix udstrøget, så skru det i den

C Cerb sagde:
hur hjælper det om TS ikke engang må skrue igennem krydsfinerpladen?
Det er der bestillerens urimelige krav kommer ind. Det er ikke gennemtænkt eller gennemførligt.... Fæste op en 70 kilos ting som har sin tyngdepunkt et godt stykke ud fra væggen uden at gå igennem en plade, som vi ikke engang kender tykkelsen på. Hvis det er en plade omkring 12-15 mm så er det for spinkelt. Nogen eller nogle var uheldige i tankeprocessen den dag, de bestemte væggens opbygning.

Senest redigeret:
Varit med om samme sag, vi nægtede at montere.
Løsningen blev, at de skar gipsen ud bagved, skruede og limede et lag ekstra plyfa på den eksisterende, og så et lag gips.
Så forbore som du sagde, grovgevindede lidt længere skrue der blev kappet i den rigtige længde for samme grovhed på gevindet hele vejen.
Det vi satte op var en type skab i plade, der dækkede hele operationen i væggen, så de godkendte brandsikringen som tilstrækkelig.
Og det var rigtig plyfa i væggen, ikke OSB, da ville vi have nægtet helt.

• Synes
Fotografen og 1 anden
  • Laddar…
A AG A sagde:
Fordi der ligger rør i væggen?
Men der ligger vel ikke rør overalt, samt nogen kontrol over hvor de ligger burde vel nogen vide, eller kunne beregne.
A AG A sagde:
Fordi der ligger rør i væggen?
Men der ligger vel ikke rør overalt, samt nogen kontrol over hvor de ligger burde vel nogen vide, eller kunne beregne.
Maskinen i spørgsmålet er indtegnet på sin plads i projektet. Den kan ikke flyttes af forskellige årsager. Man skulle synes, at det burde være nemt for dem at meddele, hvor rørene ligger, men sådan ser sagen ikke ud til at være.

J
En stor rustfri plade med en pokkers masse skruer ind i væggen, og så fastgør du maskinen i pladen.

Isakare Isakare sagde:
Har haft samme oplevelse, vi nægtede at montere.
Løsningen blev, at de skar ud i gipsen bagved, skruede og limede et lag plyfa mere på den eksisterende, og så et lag gips.
Derefter forborede vi som du sagde, grovgevindede lidt længere skruer som blev tilpasset i den rette længde for samme grovhed på gevindet hele vejen.
Det vi satte op var en slags skab i plade som dækkede hele operationen i væggen, så det blev godkendt som brandbeskyttelse.
Og det var rigtig plyfa i væggen, ikke OSB, ellers havde vi nægtet helt.
der er rigtig plyfa bag dobbeltgipset

J Jerald Stuartson sagde:
En stor rustfri plade med en pokkers masse skruer ind i væggen og så fastgør du maskinen til pladen.
Den idé er faktisk ikke så dum. En stor plade hvor bærelisten monteres. En satans masse skruer. Skal tage den idé med mig ;)

• Synes
Jerald Stuartson
  • Laddar…
J
K kribban sagde:
Den idé er faktisk ikke så dum. En stor plade hvor bærelisten monteres. En fandens masse skruer. Skal tage den idé med mig ;)
Formålet er at få en mere udbredt last i stedet for punktlaster.

K kribban sagde:
Et forslag har været at forbore 3 mm og Max 38mm dybt og bruge en "Ikea" skrue typ denne:

[link]

jeg har svært ved at se at dette skal holde, men jeg er ingen ingeniør
Problemet er, når den sættes i en forborret skive og 30-35mm trækker i træ, så er det stærkt. Her har du en 12mm (antar jeg) krydsfinér hvor kun spidsen går ind. Føles ekstremt usikkert..

M mojjen sagde:
Problemet er, når den sættes i en forboet plade, og 30-35mm trækker i træ, så er det stærkt. Her har du en 12mm (antager jeg) krydsfinér, hvor kun spidsen går ind. Føles ekstremt usikkert..
præcis. Det er det, jeg prøver at formidle til konsulenten. De synes, vi har fået gode forudsætninger

K kribban sagde:
precis. Det är det jag försöker förmedla till konsult. De tycker att vi har fått bra förutsättningar
Begær af konsulenten at denne. I egenskab af konstruktør fastlægger montagemetode ned på skrueniveau. Samt at denne skriftligt tager ansvar for sikkerheden. Altså fraskriver dig. Vil de ikke gøre det, så har du svaret på at ikke du heller bør gøre det.

• Synes
Daniel Barnaniel og 2 andre
  • Laddar…
Vippbolt er the shit.

I Installation sagde:
Vippbult is the shit.
Hvordan havde du tænkt at sætte den op uden at bore igennem krydsfinerpladen, som ikke må gennemborres?
Mit forslag er lignende det forslag med rustfri plade, men en ny kraftig krydsfiner behandlet på samme måde som gipspladerne mellem loft og gulv med mange skruer og lim.

snuttjulle snuttjulle sagde:
Hvordan havde du tænkt dig at få den derhen uden at bore gennem krydsfinerpladen, der ikke må gennemboreres?
Mit forslag ligner det med rustfri plade, men en ny kraftig krydsfiner behandlet på samme måde som gipspladerne mellem loft og gulv med mange skruer og lim.
man satser:crysmile: Er det brugsvand? Spild? Gas? Alt kan løses.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.