Hej!

Jeg skal lægge et klikgulv, Marmoleum. Da jeg nu har fjernet det gamle køkken, som er bygget som en rektangel, hele rummet cirka 260 x 650 cm, bemærker jeg, at gulvet efter to meter begynder at hælde kraftigt, og allerede efter tre meter er det sunket to centimeter for derefter at stoppe og blive plant.

Hvad gør jeg? Det bliver jo lidt underligt, hvis underskabene er på 90 cm i den ene ende og 92 i den anden?

Det bliver svært at hæve hele gulvet to centimeter, da jeg har altandør på den anden side af køkkenet, og så ville gulvet komme alt for højt op.

??????

2 cm på 3 m er ikke særlig farligt.. Sæt bænkskaberne på 89 cm på det højeste punkt.
Ellers må du sænke gulvet, hvor det er højest.

Tak Kimpo for svar, men jeg var uklar. Rummet er meget aflangt, og efter 2 meter begynder hældningen, og allerede ved 3 meter er der 2 cm sænkning, dvs. gulvet sænkes kraftigt på en meter (mellem 2. og 3. meter ind i rummet).

Men så måske skulle jeg prøve at få en udplanende hældning på 3 meter, hvor gulvet sænker 2 cm.

?

Jeg kommer på 2 muligheder. Begynd fra det laveste punkt ved altandøren og hæv gulvet så meget som muligt der, jævn det så ud fra det punkt op til der, hvor gulvet er højest.
Alternativ 2 er at begynde der 3 m ud fra den modsatte væg og fjerne den højere del, så gulvet fortsætter plant fra det lavere punkt frem til væggen.
Metoderne til at gøre det afhænger af, hvad du har for gulv i dag? Reglar og træ/spångulv ville jeg hæve ved at regla op og justere altandøren, hvis det var nødvendigt, alternativt høvle af reglarne, hvis det er for højt. Betongulv ville jeg hæve ved at flydespartle den lavere del eller fjerne den højere, hvis jeg ikke ville arbejde med altandøren. At fjerne 2 cm betongulv er ikke noget svært job, og som du beskriver det, burde flydespartling være endnu enklere.

Forhåbentlig er det vel sådan, at altandøren går udad "fra rummet set". Så kan du måske hæve gulvet og også hæve tærsklen til altandøren 2 cm. Det er jo altid lettere at hæve et gulv, end at sænke det!!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.