Medlem
· Stockholms Län
· 706 indlæg
Eller for at præcisere spørgsmålet.
Vi har muret en gammel garageport til med leca, og er ved at pudse det hele.
Har knap nok rørt ved puds før, så nu prøver vi at lære så meget som muligt fra det kære Internet.
Jeg overvejer, om det simpelthen er muligt at fastgøre armeringen med en hæftepistol.
Jeg forstår jo, at det ikke vil sidde lige så godt som med grovere fastgørelsesmidler.
Men er det nødvendigt?
Hvis alt bliver perfekt, så gætter jeg på, at det er pudsen, der holder nettet fast og ikke omvendt, når det først er tørret.
Jeg er ikke særlig ivrig efter at købe en stor pakke med specialfæster til 2,5 kvm væg.
Og ved heller ikke, hvor man finder rustfrie klammer i de almindelige svenssonbutikker.
Vi har muret en gammel garageport til med leca, og er ved at pudse det hele.
Har knap nok rørt ved puds før, så nu prøver vi at lære så meget som muligt fra det kære Internet.
Jeg overvejer, om det simpelthen er muligt at fastgøre armeringen med en hæftepistol.
Jeg forstår jo, at det ikke vil sidde lige så godt som med grovere fastgørelsesmidler.
Men er det nødvendigt?
Hvis alt bliver perfekt, så gætter jeg på, at det er pudsen, der holder nettet fast og ikke omvendt, når det først er tørret.
Jeg er ikke særlig ivrig efter at købe en stor pakke med specialfæster til 2,5 kvm væg.
Og ved heller ikke, hvor man finder rustfrie klammer i de almindelige svenssonbutikker.
Hæftepistol fungerer ikke men køb lidt galvade klammer. https://www.bauhaus.se/krampa-nts-3...MI38e85v6Q7AIVD6WyCh3_kAbYEAQYBiABEgI5e_D_BwE
Bygningsbevarer
· Malmö
· 256 indlæg
Nettet er jo ikke gratis heller og sælges oftest i 25 kvadratmeter ruller. Kramlor er ikke dyre, og en æske rækker langt.
Dog skal nettet ikke hele vejen ind til blokkene, derfor findes de specielle plugs med den hvide krog. Nettet skal være så langt ud det går i pudselaget.
Men det er ikke hele verden, hvis man trækker det hele vejen ind, hvis man gør det derhjemme.
Det havde hængt fast uden net også, men på leca skal man altid have net, ellers kan man få flotte revner i linje med fugen på blokkene.
Et tip er at grunde, inden I sætter nettet, så der er ordentligt med vedhæftning over det hele uden manglende punkter.
Dog skal nettet ikke hele vejen ind til blokkene, derfor findes de specielle plugs med den hvide krog. Nettet skal være så langt ud det går i pudselaget.
Men det er ikke hele verden, hvis man trækker det hele vejen ind, hvis man gør det derhjemme.
Det havde hængt fast uden net også, men på leca skal man altid have net, ellers kan man få flotte revner i linje med fugen på blokkene.
Et tip er at grunde, inden I sætter nettet, så der er ordentligt med vedhæftning over det hele uden manglende punkter.
Medlem
· Sverige
· 5 688 indlæg
Medlem
· Stockholms Län
· 706 indlæg
Så varmforzinket = galvat?
Ha, man lærer noget hver dag. Så har jeg kramper (kramper) hjemme som rækker og bliver over
Rødgrund er planen, og så nettet udenpå det.
Hvis man ikke sømmer urimeligt tæt, så burde det ligge luftigt nok de fleste steder.
Det her føles som det mest spændende arbejdsøjeblik, jeg har givet mig i kast med indtil videre. Jeg både frygter og ser frem til det!
Ha, man lærer noget hver dag. Så har jeg kramper (kramper) hjemme som rækker og bliver over
Rødgrund er planen, og så nettet udenpå det.
Hvis man ikke sømmer urimeligt tæt, så burde det ligge luftigt nok de fleste steder.
Det her føles som det mest spændende arbejdsøjeblik, jeg har givet mig i kast med indtil videre. Jeg både frygter og ser frem til det!
Jeg sømmede nettet fast med sådanne kramper fra Biltema. Som du siger, vil nettet jo ikke lægge sig helt op ad muren, medmindre man sømmer meget tæt.
Rent teknisk er varmforzinkning ikke det samme som galvanisering - Det er to forskellige måder at påføre et lag zink på metallet. Men slutresultatet er omtrent det samme...
Rent teknisk er varmforzinkning ikke det samme som galvanisering - Det er to forskellige måder at påføre et lag zink på metallet. Men slutresultatet er omtrent det samme...
Jeg har skudt fast pudsnet med rustfri klammer med min trykluftsdrevne klammepistol. Smidigt når man arbejder alene. Den ene hånd holder og strækker nettet, og den anden kan skyde det fast. Men ovennævnte kramlor fungerer selvfølgelig også.
Medlem
· Stockholms Län
· 706 indlæg
Gætter på, at du havde lidt grovere klammer end Rapid 140 i det tilfælde-RB- sagde:
Måske bliver det noget midt imellem for mig, hæfter det på plads, indtil det holder op med at drille, og så sømmer jeg fast.
Medlem
· Stockholms Län
· 706 indlæg
Bygningsbevarer
· Malmö
· 256 indlæg
Hvor meget regner du som et lag?
Men hvis man skal pudse en meget grov væg, så grunder man først og så slår man ud hulheder, inden man kan pudse hele.
Men hvis man skal pudse en meget grov væg, så grunder man først og så slår man ud hulheder, inden man kan pudse hele.
Medlem
· Stockholms Län
· 706 indlæg
Omkring 10-15 mm?
Jeg tror, pudsen på det tykkeste sted vil blive over 5 cm.
Jeg tror, pudsen på det tykkeste sted vil blive over 5 cm.
Så tykt vil du ikke kunne lægge på i ét strøg. Men det gør jo ikke noget, hvis der er flere lag net, heller, så det enkleste er vel at nette alting, og der hvor man har brug for at bygge på med mere puds, sætter man lidt mere net.
Medlem
· Stockholms Län
· 706 indlæg
Nej, jeg tænker, at man laver et lag om dagen, typ?
Men det er måske fornuftigt, net længst inde, pudse op, indtil alt kommer i niveau med resten, og så mere net. Ingen risiko for, at ny puds begynder at revne, hvis man sømmer i det?
I dag er det fugtigt ude. Naboens pudsede kælderplan er et skoleeksempel på, hvorfor man skal grundbehandle godt, man kan se hver eneste blok tydeligt!
Men det er måske fornuftigt, net længst inde, pudse op, indtil alt kommer i niveau med resten, og så mere net. Ingen risiko for, at ny puds begynder at revne, hvis man sømmer i det?
I dag er det fugtigt ude. Naboens pudsede kælderplan er et skoleeksempel på, hvorfor man skal grundbehandle godt, man kan se hver eneste blok tydeligt!
