Jeg med derfor jeg spørger ang. konstruktionen. Spøg til side, men selvfølgelig vejer hver maskine jo ca. 200 kg + håndvægte o.s.v... ;)

Det eneste er vel isf at punktbelastningen bliver højere end med hö men reglar du med 145or i kors med bjælkerne så har du elimineret den risiko.

Ja du mener samme længderetning som bærelinjerne ligger? Skal man anvende kortlingar imellem 145orna?

Jeg har stuvet op cirka 25 personbiler, de fleste tunge raggarbiler, på mit loft. Ja, plus en masse øvrigt roderi.
Hø vejer det også, man pakkede helt op til loftet, i princippet.

larsbj sagde:
Det betyder att om jeg antager, at du har en gennemsnitlig højde til loftet på 3m, så rummer det 40-50 ton hø, hvilket også lyder rimeligt, når jeg tænker på de hølader, jeg har været med til at køre hø ind på
Loftet på min lade er godt ti meter i kip. Ved væggen er højden fire meter. Ganske vist er byggefladen større end trådstarters, men tre meter i gennemsnitlig højde lyder lavt.

Ja i nock er det sikkert 6 meter.. Interessant hvad folk har fyldt deres loft med..

Novisfixaren sagde:
Ja i nock är det säkert 6 meter.. Interessant hvad folk har fyldt deres loft med..
Man kan vel sige, at alle har deres nisser på loftet:)

Novisfixaren sagde:
Interessant hvad folk har fyldt deres lofter med..
Den eneste som har skrevet hvad der opbevares på loftet er mig, så jeg antager at det var mig du mente. Hvis du synes at entusiastbilopbevaring er "interessant" så kan du ikke have kigget ind i mange loger, lader og lofter i landet. :)

Norrhyttan sagde:
Den eneste, der har skrevet, hvad der opbevares på loftet, er jeg, så jeg antager, at det var mig, du mente. Hvis du synes, at entusiastbilopbevaring er "interessant", så kan du ikke have kigget ind i mange lader, stalde og lofter i landet. :)
Nu misforstod du mig:) for det første handler hele tråden om, at en person tænker på at fylde loftet med gymudstyr, desuden inkluderede jeg mig selv, da jeg har tre udhuse med det, jeg synes er godt at have ting, alt fra heste og snedkermaskiner til bådforme og Saab-dele.

Jeg forsøgte bare at konstatere, at selvom vi er mange med ting på loftet, er interessene forskellige;)

Der findes endda en truet gruppe kaldet bønder, der bruger rännet til at have hø på :) man bruger så høpress i stedet for bænkpress

larsbj sagde:
Nu misstolkade du mig:)
Men det var jo Novisfixaren jeg citerede. Eller er I den samme person? :D
larsbj sagde:
Der findes endda en truet gruppe, der kaldes bønder, som bruger loftet til at have hø på:) man bruger så høpresse i stedet for bænkpres
Ja, men i dagens stordrift er det nok, desværre, ikke så mange bønder, der har hø på loftet. Der er næsten ingen, der kører med småballer længere. Storeballer er tunge og svære/umulige at håndtere på transportbånd, og traktorerne i dag for store til at køre op på loftet.
Så bliver det nisser som mig, der tager over, og fylder på med al slags skrot. Eller bygger verdens sejeste hjemmebio (gammel drøm som aldrig bliver til virkelighed)! :wow:

Jeg mente mindst lige så meget mig selv som en eller anden anden undrer, hvad den der byggede mit loft i 1920 ville sige til, at høloftet skal blive et gym..

Jeg kunne bruge jeres meninger om et nyt problem, der er opstået. Nogle af bjælkerne, der bærer det gamle høloft, er lidt hullede af orme eller lignende og også lidt "smuldrende" på overfladen, hvis man slår med en økse på dem. Lidt længere inde er de dog stumme og hårde. Skal disse sandsynligvis udskiftes?

Kan ikke nogen forsøge at give mig et hint om, hvor slemt det er, hvis NOGLE af bjælkerne har "lidt" små ormehuller og "smuldrer" på overfladen, når man slår hårdt på dem med en hammer, indeni virker de dog ordentligt solide? Hvor dårlige skal de være for at de skal udskiftes helt? De er som tidligere nævnt 100x200mm. Bærerne er i betydeligt bedre stand.

At udskifte samtlige regler er ikke en mulighed, da det bliver for dyrt.

Findes der en måde at forstærke en lidt dårligere regel?

Tak på forhånd!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.