Købte min første og sidste pakke i dag. Jeg måtte købe en pakke 6X120 til min udendørs plads, da mine andre var ved at løbe ud. Pasformen i skruerne var den værste, jeg har oplevet. Man troede, at man havde taget forkert bits, men nej, det var rigtigt. Af ca. 30 skruer brækkede jeg 5 af. Jeg har skruet cirka 200 før og har ikke brækket en eneste. Jeg har brugt den samme skruetrækker hele tiden. Havde jeg uheld, eller er de så dårlige, og de var ikke billige heller.

Jeg købte Gunnebo ankarskruer for at fastgøre alle vinkeljern, da jeg byggede skur i sommers (nå ja, jeg er stadig i gang, men alligevel) :P det var det værste skidt, jeg har købt i lang tid til så høj en pris q(;^;)p Har en pakke stående og roder, for jeg gik og købte esswe:s i stedet, dramatisk forskel.l
Jeg skiftede bits 2 gange, inden jeg forstod, at skruehovedet var værdiløst :@

Martin_B
I må nok have været uheldige med Gunnebo's...
Har selv prøvet de fleste af deres skruer og de er virkelig, virkelig gode. Der skal meget til for at de går i stykker eller bliver bøjede eller noget. Det vigtigste er jo klart at bruge den rigtige skrue til formålet. Selv er jeg derfor meget tilfreds med Gunnebo.

...eller så er det mig, der har haft en utrolig held :)

S
har haft præcis samme problem med essve og også gunnebo. også andre selskaber.
det, der sker, er, at man får en dårlig levering.
returner pakker og skruer. og få nyt.

Jeg er vildt tilfreds med Gunnebo, Essve og Grabber, de har fungeret super godt for mig.
Derimod har det været en del dårligere generelt med Byggmax og Biltema.
Harald Nyborg har dog fungeret godt, så alle budgetskruer er ikke skidt.
Ofte er det lidt tyndere eller rustfri skruer (bløde!), der er værdiløse, hvis man køber billigere, hvad jeg har oplevet iaf.

SBH sagde:
har haft præcis samme problem med essve og også gunnebo. også andre selskaber.
det der sker er, at man får en dårlig levering.
returner pakke og skrue, og få nye.
Det er aldrig sket, når jeg har købt essve og grabber, men lige så snart jeg købte gunnebo, så jeg holder mig væk fra gunnebo indtil videre.

Martin_B
Jan-Å sagde:
Det har aldrig hänt när jag köpt essve och grabber men direkt när jag köpte gunnebo så jag håller mej borta från gunnebo tills vidare.
Altså Gunnebo må man jo alligevel sige, at det tilhører kvalitetsmærkerne. Du må næsten have fået en dårlig leverance.
Havde nogen sagt dette om billige ByggMax skrue, ok, det lyder troværdigt. Men at svindyre Gunnebo skulle holde dårlig kvalitet hele vejen igennem?
Er ganske sikker på, at du har haft uheldet med at få fat i en dårlig batch.
ByggMax skruen er for øvrigt totalt fandens værdiløse, rent ud sagt.

Kan mene, at et kvalitetsmærke ikke bør lade en dårlig batch slippe igennem. Det er ikke kun en god skrue, jeg betaler for. Jeg betaler for, at den skal være god i alle pakker. Kvalitet handler om at kontrollere sine produkter igen og igen. Gunnebo har tilsyneladende overset det!

På 2 forskellige tidspunkter køber J.B og jeg 2 forskellige typer skruer, J.B handler nede i Skåne, jeg handler hos Beijer i Uppsala, og begge køber skidt.
Hvilket ALDRIG er sket mig med hverken Grabber eller Essve, som jeg har købt forskellige typer af i alle de år, jeg har bygget huse.
Jo, selvfølgelig kunne vi have haft uheld med en dårlig batch fra lige præcis Gunnebo, men som sagt, Gunnebo er skidt i mine øjne i hvert fald ud fra ovenstående ræsonnement.

Billige byggmax-skruer ville jeg aldrig finde på at købe, dårlige værktøjer og dårligt materiale gør arbejdet trist og svært og langsomt q(;^;)p

Martin_B
verktygsgurun sagde:
Gunnebos terrassekrue er blandt de dårligste, der er testet af testfakta på opdrag SP.
[link]

Det står bl.a. at hver fjerde skrue har dårlige bits-mønstre. (25% passer ikke bits). På 2-3 pakker af 250 stk. er der måske en sådan skrue. Det er mine erfaringer i hvert fald.

Det er altså en på 500-750 skruer, det er ikke meget. Og da har jeg skruet måååånga tusinde af sådanne skruer.
De torx-bits, der følger med, er rigtig gode. Utrolig god pasform og slides næsten ikke.

Nu taler jeg om Impreg-skruerne og kan tilføje, at Gunnebos rustfri har endnu bedre bitspasform. Rigtig god er det.

Hvis pasformen er dårlig på Impreg-skruer, så skyldes det sikkert, at der er kommet for meget "Impreg"-væske i bits-mønsteret ved fremstilling.

Jeg har haft gode erfaringer med Biltemas skruer indtil videre faktisk, kørt med 30, 40, 50, 65 mm. Trækker med Blå Bosch Slagskruetrækker og lange (110mm) Biltemabits.

• Synes
Grumsgrums
  • Laddar…
Hej!

Har søgt på Gunnebo rundt på nettet og alt man finder er gamle tråde fra omkring 2010. Købte i hvert fald træ og skruer hos en bedre faghandel til et terrasseprojekt og havde sat mig for Essves terrassekruer til formålet. Men jeg lod byggemarkedet sende passende terrassekruer A4 syrefast og fik 1000 skruer fra Gunnebo. Blev rigtig nervøs da al information jeg fandt på nettet var netop omkring den dårlige test i testfakta og diverse tilkendegivelser på byggeforumer.

Men jeg kan glædeligt meddele at jeg efter at have lagt over 30 kvadrat terrasse i weekenden og skruet omkring 900 skruer ikke havde en eneste skrue med dårlig pasform, eller kvalitet. Hver eneste skrue er gået i og bitsene er ikke blevet slidt. Det samme gælder en æske om 250 ankerskruer (impreg+) som jeg supplerede mine 750 fra Essve med. Ingen problemer overhovedet hverken med pasform eller noget andet. Bitsene kan jeg tilslutte mig holder god kvalitet for at være medsendt og mine ikke-specielle Bosch-bits har holdt hele vejen. 2 bits har skruet ca. 2000 skruer på nogle dage hvoraf mere end halvdelen fra Gunnebo, og begge bits vender tilbage i bitsættet. :)

Martin_B
A Awesome_Pat sagde:
Hej!

Har ledt efter Gunnebo rundt på nettet, og alt man finder er gamle tråde fra omkring 2010. Købte i hvert fald træ og skruer hos en bedre faghandel til et terrassebyggeri og havde sigtet mig ind på Essves terrasse-skruer til formålet. Men jeg lod byggemarkedet sende passende terrasse-skruer A4 syrefast med og fik 1000 skruer fra Gunnebo. Blev rigtig nervøs, da al information jeg fandt på nettet, var netop omkring den dårlige test i testfakta og diverse tilkendegivelser på byggeforum.

Men jeg kan glædeligt meddele, at jeg efter at have lagt over 30 kvadrat terrasse i weekenden og trukket i omkring 900 skruer, ikke har haft en eneste skrue med dårlig pasform eller kvalitet. Hver eneste skrue er gået i, og bitserne har ikke slidt op. Det samme gælder en æske med 250 ankerskruer (impreg+), som jeg supplerede mine 750 fra Essve med. Ingen problemer overhovedet, hverken med pasform eller noget andet. Bitserne kan jeg indestå for holder god kvalitet for at være medsendt, og mine ikke-specielle Bosch-bits har holdt hele vejen. 2 bits har trukket ca. 2000 skruer på få dage, hvoraf mere end halvdelen fra Gunnebo, og begge bits går tilbage i bitsholderen. :)
Gunnebo har rigtig gode skruer og fastgørelsesmaterialer. Har Gunnebo fået dårligt på testene, må det have været et midlertidigt problem.

De torxbits, der følger med deres terrasse-skruer, er utroligt gode. I det mindste dem der står "Made in Germany" på. De holder uendeligt længe og har exceptionelt god pasform!

• Synes
Awesome_Pat
  • Laddar…
Er sket det samme for mig med Essve skruer, en stor del er knækket midt over. Rena skiten, skulle man kunne sige :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.