Hvordan har I gjort for at få varmeslangen under armeringsnettet i pladen? Har I sat slangen fast i isoleringen og derefter lagt nettet ovenpå, eller? Jeg havde tænkt mig at binde slangen fast til armeringsnettet, men forstår ikke, hvordan man gør for at få slangen nederst.
Jeg har gjort både og. I kælderen, hvor jeg fjernede gulvet og støbte nyt med gulvvarme, brugte jeg wirsbos "holdere", som "ByggaNytt" havde på sine billeder. Varme slangen vil hele tiden rulle sig sammen, og holderne sidder ikke særligt godt i isoleringen (jeg måtte sømme dem fast med krumme søm). I min tilbygning endte isoleringen på nettet, og som du selv skrev, så er de mere i vejen med risiko for skader. Det afhænger lidt af, hvor meget du skal løbe rundt inden støbningen, eller mener du, at du vil undgå at beskadige slangen, når du sætter mellemvæggene op? I kælderen er alle vores mellemvægge limet med PL-400 mod betonen med kun enkelte bolte ned i pladen.
Det var som jeg troede altså: Vil man have slangen under nettet, najer man ikke. Altså kommer jeg til at lægge slangen ovenpå, og mellemweggen kommer til at limes mod betonen.
Takker!
Takker!
Klik her for at svare