Hej

Den tidligere ejer af vores hus har bygget en "forhall" over den eksisterende udvendige betontrappe. Denne forhall er isoleret og færdig på væggene, men gulvet tænkte jeg nu at ordne og har nogle spørgsmål.

Jeg lavede en meget enkel skitse, der måske kan gøre det lettere at forstå..

Hallen er 2m2, og i øjeblikket er halvdelen af gulvet af beton (den eksisterende gamle ydertrappe, sort), og den anden halvdel tænkte jeg at bygge op med isolering og gulvplader. (Den blå del)
Under den gamle betontrappe er der et udendørs depotrum, så selve trappen er ret kold.

• Hvad bør jeg isolere det grønne område med under gulvet, som jeg bygger op?
  • Tænker jeg rigtigt, hvis jeg lægger reglar og sætter gulvplade for at få samme niveau (blå)

På dette vil jeg have elektrisk gulvvarme samt klinker
  • Skal man lægge en plade over betonen/gulvpladen, før man lægger gulvvarmen for at få et helt gulv, i så fald hvilken plade?
  • Havde tænkt flydespartel T2-blå eller T2-quicknet?
  • Læste at der fandtes en plade kaldet ISOLECTA..

Mange spørgsmål, og jeg modtager gerne tips, så det ikke revner fremadrettet... Og ja, jeg vil kontakte en elektriker til varmen :)

Tak på forhånd

John

Skitse af en udvidet indgang med eksisterende betontrappe, markeret i sort, og planlagt gulvbygning med isolering og en gulvplade, markeret i blått.

Ved ikke hvor højt over jorden dette ligger, og hvilke fugtforhold der hersker, men generelt når man tager rum som har været udendørs/u-isolerede og gør dem til indendørs/isolerede, er der risiko for fugtvandring med efterfølgende skimmelproblemer, hvis man ikke gør det rigtigt. Hvis der er den mindste risiko for, at din betontrappe indeholder fugt nogen del af året, ville jeg være omhyggelig med ikke at lægge trælister eller andet organisk materiale direkte mod den. Enten metallister (typen Granab) eller trælister på metalafstand (dvs. typen Nivell, men denne situation ser så speciel ud, så det er nok bedst, at du laver din egen løsning). Og af samme årsag, hvis din gulvplade er af træ, hvilket jeg antager, den er, læg plastik imellem, hvor den møder betontrappen.

Tak for svaret, ja det er jo et lidt anderledes underlag. Har tjekket med T2 og deres Isolecta kan bruges mod beton (lader eventuel fugt passere igennem). Kommer til at lægge fugtspærre mellem træ og betomgen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.