Hej
Da vi har en kælder under halvdelen af rummet, skal det opreguleres. Den anden halvdel er tænkt som en støbt plade. Det skal blive en gulvflade…

Ud fra de forudsætninger, hvad skal man så tænke på?

Eller er det helt dumt at blande to slags gulv og at lykkes med at få det til på en god måde?
 
  • Et rum under renovering med åbne træreglar og værktøj på en vindueskarm. En åben dør fører til et andet værelse.
  • Billedet viser en delvist udgravet kælder med synlige bjælker og planker, der ligger spredt. Åben jord og sten er også synlige.
  • Opgravet kældergulv med synlige jord- og stenlag, gamle trær i forgrunden, muren i baggrunden viser en ujævn overflade.
Ingen?
 
Jeg havde reglet hele op. Tror d bliver lettere sådan.
 
  • Synes
Dr Benz
  • Laddar…
Vi byggede for nylig til en del mod det eksisterende hus, hvor vi støbte en plade med slanger. I den gamle del lagde jeg gulvspån 2-3 cm under betonpladen og flød op i den rigtige niveau med flydespartel. Hver sin slange der.
Så et flydende gulv over det hele. Fungerer godt, overgangen blev perfekt.
 
  • Synes
Dr Benz
  • Laddar…
T Tjrex sagde:
Jeg havde reglet op hele. Tror det bliver nemmere sådan.
Ja det er måske det absolut bedste egentlig.
Skal kigge på mulighederne for det faktisk.
 
Sebbe89 Sebbe89 sagde:
Vi byggede nyligt til en del mod det eksisterende hus, hvor vi støbte en plade med slanger. I den gamle del lagde jeg gulvspån 2-3cm under betonpladen og flød derefter op i korrekt niveau med flydespartel. Hver sin slange der. Så et flydende gulv over det hele. Fungerer godt, overgangen blev perfekt
Jeps, men det er lidt sådan, jeg havde tænkt det i stuen, hvor halvdelen er kælder og regelsat, og halvdelen er jordgulv, der bliver plade.

Problemet her er, at det ikke er muligt at lave to slanger, men slangen skal gå frem og tilbage mellem spån og plade. Dette fordi skarven til kælderen går skråt igennem rummet...
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.