Renovatør
· Västra Götaland
· 1 117 indlæg
Jeg er i gang med at rive bundpladen ud fra krybekælderen og skal fjerne al isolering på grund af lugtgener (skimmel). Ifølge den ældre herre, jeg købte huset af, er der intet trykimpregneret træ eller lignende i gulvkonstruktionen, men nu hvor jeg river alt ud, er jeg stødt på dette.
Jeg er uerfaren med, hvordan træ ser ud, når det er behandlet med cuprinol eller andet... hvad er dette for mørkt træ?

Jeg er uerfaren med, hvordan træ ser ud, når det er behandlet med cuprinol eller andet... hvad er dette for mørkt træ?

Diversearbetare
· Göteborg
· 11 270 indlæg
Det måske er en jernbanesvelle fuld med kreosot? Du kan lugte det. Væk med dem i så fald.
Renovatør
· Västra Götaland
· 1 117 indlæg
Hmm, det havde jeg ikke engang tænkt på, men nu efter lidt googling må jeg indrømme, at det virker slående, både størrelse og udseende... hvordan pokker lavede du den forbindelse? Det kan vel ikke være et almindeligt byggemateriale direkte.Johan Gunverth sagde:
Der findes dem, der har bygget med utrangerade televerksstolpar også.
Meget billigt i indkøb, men ret tvivlsomt, da de har samme behandling som sveller.
Nogen har vel gjort et "fund" og ikke forstået konsekvenserne.
Meget billigt i indkøb, men ret tvivlsomt, da de har samme behandling som sveller.
Nogen har vel gjort et "fund" og ikke forstået konsekvenserne.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 270 indlæg
Tja, du skriver "ældre herre" og "lugtsmitte" så jeg lagde to og to sammen. Disse ældre herrer plejer at have DDT, hormoslyr og andet godt-at-have stående i deres depoter. 
Klik her for at svare