Hej,

Tænkte høre med jer, om I tror på at bruge 2x120 isolering i et gulvbjelkelag på 45x220?
Bliver det for komprimeret, når jeg lægger gulvspånpladerne på?

Tanken er at kunne lægge en 120 isolering, derefter bore og trække vand RIR gennem centrum af gulvreglen, så på med endnu en 120 isolering over. Så spån og hele kittet.

Det føles helt dumt at lægge en 220 isolering i og begynde at skære i reglen og forstærke. Man har trods alt betalt for en 220, så det er dumt at gøre den "mindre" :)

Hvordan har I andre gjort?

Kør med en 120 og en 95a i stedet. Det går i øvrigt godt at trykke det sammen også, men bliver nærmere rigtigt med 120+95.

vectrex sagde:
Kør med en 120 og en 95a i stedet. Det går iofs godt at presse det sammen også, men bliver tættere på rigtigt med 120+95.
Ahh tanken slog mig også. Så enkelt egentlig... Så begyndte jeg at bekymre mig om luftspalten som bliver.. At hvis jeg har lidt utæt rundt omkring, så er der risiko for træk på gulvene. Så så fjollet som jeg er, begyndte jeg også at tænke på risikoen for at jeg laver en trommehinde af gulvet takket være spalten.

Måske er det tid for mig at fatte, at det ikke er en atombombe, jeg bygger, men en tilbygning ;)

ville sige, at det bliver bedre med 120+95, hvis du forskyder samlingerne. (selvfølgelig)
også billigere!! :)

TotalControl sagde:
Ahh tanken slog mig också. Så enkelt egentligen... Sen begyndte jeg at bekymre mig om luftspalten som bliver.. At hvis jeg har lidt utæt rundt omkring så er der risiko for kuldeindtræk på gulvene. Så fjollet som jeg er, begyndte jeg også at tænke på risikoen for at jeg laver en trommeskind af gulvet på grund af spalten.

Måske er det tid for mig at indse, at det ikke er en atombombe jeg bygger, men en tilbygning ;)
Det er 5mm vi taler om. Isoleringen er ligesom ret elastisk. Tryk du en 120 sammen så er den 70 pludselig. Reglerne vil krympe flere mm i højden når de tørrer.

Alt i alt betyder 5mm typisk 0!

Okay tak! Bliver at gøre sådan.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.