N
Hej. Overvejer om man lægger alt gulvspån på hele etagen før man sætter de liggende reglar for rummene eller omvendt.
Det er et lille nybyggeri og etagen i spørgsmålet er ca. 50m2.
Ganske åbent og der bliver kun to vægge. En lang ca. 6m og en kort ca. 3m.
Jeg hælder til at sætte de liggende/bundreglar før gulvspån, føles rigtigt men ???
Vil holde 10mm spån-væg.

(Gulvet er 22x120gles, 2 af 4 løber hele længden, på med varmefolie i så 22mm gulvspån og noget laminatgulv til sidst.
Opvarmet undervisning nedenunder.)
 
Læg gulvspånet først.
 
  • Synes
MagicFingers og 2 andre
  • Laddar…
N
raveper raveper sagde:
Læg gulvspånpladerne først.
Ok, du har sikkert ret, men hvad er begrundelsen for at gøre det sådan? Er der noget, der bliver dumt eller svært modsat?
 
Det er sådan man plejer at gøre. Er det nok.
 
Gulvspån først
 
Hvis du skulle sætte væggen først, så må du vel saddel på en gulvregel for at få noget at fastgøre spånen i? Uanset så bliver det ekstra arbejde at sætte væggen før spånen. Ser ingen fordele.
 
  • Synes
nova383
  • Laddar…
N
P PatrikJo sagde:
Om du skulle sætte væggen først, da må du vel sadle på en gulvregel for at få noget at fastgøre spånet i? Uanset så bliver det ekstra arbejde at sætte væggen før spånet. Ser ingen fordele.
Og der en forklaringen hvorfor (y)
Min tanke var at det måske fandtes nogen fordel i at dele op gulvspånet for de forskellige rum om tingene bevæger sig, at regle/sadle på havde ikke været specielt besværligt, men jeg kører på med spånet først.
 
Lettere at lægge et helt rum på én gang. Så kan man placere væggene præcis hvor som helst.
 
  • Synes
En apelsin
  • Laddar…
raveper raveper sagde:
Lettere at lægge et helt rum på én gang. Derefter kan man placere væggene præcis hvor som helst.
Enig. På den måde bliver det meget nemmere, hvis du eller en anden i fremtiden vil ændre plantegningen.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.