Jeg skal lægge gulvspån i et gammelt hus. Reglerne varierer meget, så det bliver svært at lægge samlingerne skiftevis på forskellige reglar. Er det OK at lægge alle samlinger (kortsiden) på samme regel?

Her bliver det 6 plader i bredde (på samme regel)

B
du kan lægge skarvregel.
ikke særlig godt med generall skarv

Hvordan er det dårligt med generalskarv?

Jeg har lært, at hvis man skruer og limer 22mm gulvspånplader, behøver man ikke sammensætte på strøer, men man skal ikke sammensætte to rækker ved siden af hinanden mellem de samme strøer.

// Per

Ok! Så hvis jeg forskyder hver anden række, så fungerer det med "flyvende" samlinger?
Helt flyvende bliver de ikke, jeg gætter på, at det bliver max 15-20 cm til nærmeste regel.

Måske skal jeg tilføje, at det er Byggmax gulvspån, ved ikke om det gør nogen forskel?
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-1022.aspx

en tanke bare... er det virkelig bedre med samlinger i luften end alle samlinger på samme regel? Forstår ikke hvorfor det er så forfærdeligt med generalsamling?

P
Tjek først om Byggmax gulvspån nu må samles mellem reglerne. Tidligere måtte det kun samles på en regel.

Jeg ville køre med generalskarv isf. Men kan det ikke lade sig gøre at fikse nye reglar? Det er jo ikke mange kroner, det handler om...

En ting med generalskarv er vel, at selvom den er over bjælke, så risikerer man, at der bliver en lille "knix" der, hvis bjælkelaget ikke er helt 100% jævnt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.