Jeg er i gang med at renovere entreen og skal på et tidspunkt lægge gulvklinker. Jeg har brug for at prøve at gøre det nye gulv så lavt som muligt.
Standard (hvis jeg har forstået det rigtigt)
Gulvspån på gulvreglerne.
Gulvgips på gulvspånet.
Klinker på gulvgipset.
Overvejelse om alternativ metode!?
"Støtteregler" mellem gulvreglerne.
Gulvgips på støttereglerne, mellem gulvreglerne.
Gulvgips på gulvspån/gulvreglerne.
Klinker på gulvgipset.
Fordelen ved dette er, at jeg sparer gulvspånets tykkelse på 2,2 cm i højde, hvilket kan være forskellen mellem at kunne bestille standardmål på døren i stedet for at skulle bestille specialmål.
(Nej, jeg kan desværre ikke uden andre komplikationer montere døren højere)
Og ja, det bliver en masse ekstra arbejde med denne metode
Mit spørgsmål er;
Er den alternative metode uegnet / dårlig?
Som du siger bliver det jo masser af arbejde, men løsningen ser fornuftig ud.
Derimod ville jeg overveje en ekstra omgang med gulvgipset. Det skal jo limes med speciallim for at opnå tilstrækkelig stivhed i gulvet til fliser (hvis du har cc60 på gulvbjælkerne). Ville det ikke være lettere at armerre og flydespartle på gulvspånet?
Jeg genoptager denne tråd lidt.
Jeg har revet mine gulvspånplader op i gangen for at sænke dem ned mellem bjælkerne (så pladerne flugter jævnt med bjælkerne). Over dette havde jeg planlagt elektrisk gulvvarme og flydespartel. Årsagen til at sænke pladerne er, at jeg vil lægge vinylklik over både området med gulvvarme og der, hvor jeg ikke lægger gulvvarme, så disse gulve flugter jævnt.
For det meste vil jeg bare have bekræftet, at dette er en løsning, der fungerer. Men jeg undrer også, om jeg bør lægge noget under flydespartlet, for at det ikke skal bevæge sig sammen med gulvspånpladerne/bjælkerne?
Jeg genoptager denne tråd lidt.
Jeg har revet mine gulvspånplader i gangen op for at sænke gulvspånpladerne mellem bjælkerne (så pladerne flugter jævnt med bjælkerne). Oven på dette planlagde jeg elektrisk gulvvarme og flydespartel. Årsagen til at sænke pladerne er, at jeg vil lægge vinylklik over både området med gulvvarme og hvor jeg ikke lægger gulvvarme, så disse gulve flugter jævnt.
For det meste vil jeg bare have bekræftelse på, at dette er en løsning, der fungerer. Men jeg undrer mig også over, om jeg bør lægge noget under flydespartelen, for at det ikke skal bevæge sig sammen med gulvspånpladerne/bjælkerne?
Jeg går i samme overvejelse om at lægge gulvspånet imellem for at kunne sænke gulvet og lægge klinkers, tænkte at bruge fiberspartel og armering, hvordan gjorde du, blev det godt?
Jeg går med samme overvejelser om at lægge gulvspån imellem for at kunne sænke gulvet og lægge klinker, tænkte at bruge fiber spartel og armering, hvordan gjorde du, blev det godt?
For mig blev det rigtig godt!
Gjorde som jeg havde tænkt, lagde gulvspån mellem reglerne, Skruede gips på det.
Har ikke haft nogen som helst problemer 2 år senere
Jeg overvejer det samme, at lægge gulvspån imellem for at kunne sænke gulvet og lægge klinker, tænkte at bruge fiber spartel og armering, hvordan gjorde du, blev det godt?
Jeg sænkede gulvspånpladerne så de flød jævnt med åsene. Men da lagde jeg vinylgulv. Jeg har hørt at dette er en mindre god løsning ved klinker, da det kan bevæge sig lidt mellem åser og gulvspån.
Gjorde som jeg havde tænkt, lagde gulvspån mellem reglarne, Skruede gips på det.
Ja, så burde ikke bevægelsen mellem spånplader og bjælker påvirke klinker.
Jeg gjorde som jeg havde tænkt, lagde gulvspånpladen mellem reglarne, Skruede gips på det.
Hej! Vi tænkte gøre som dig ☺️ Brugte du 22mm gulvspånplade? Hvilken størrelse regel tog du? Nogle andre tips og råd? Tak for hjælpen!
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.