Jeg skal begynde at lægge gulvspånplader til gulvvarme i vores tilbygning. Pladerne lægges på bjælkelag cc60 og cc40, alle samlinger vil ende på regler.
På et senere tidspunkt skal der påføres flydespartel med 14-15mm flydespartel for at komme op i samme niveau som det eksisterende gulv.
Af forskellige grunde ville det lette for mig, hvis jeg ikke lægger pladerne med forskudte samlinger.
Jeg ved, at man egentlig skal forskyde samlingerne, når man lægger gulvgips, men kan jeg få problemer, hvis jeg ikke gør det?
På et senere tidspunkt skal der påføres flydespartel med 14-15mm flydespartel for at komme op i samme niveau som det eksisterende gulv.
Af forskellige grunde ville det lette for mig, hvis jeg ikke lægger pladerne med forskudte samlinger.
Jeg ved, at man egentlig skal forskyde samlingerne, når man lægger gulvgips, men kan jeg få problemer, hvis jeg ikke gør det?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Det afhænger lidt af, hvordan bjælkelaget som helhed er dimensioneret. Ofte er en skruespændt spånplade inkluderet i, hvad der er nødvendigt for, at deformationen ikke skal blive for stor. I så fald bør tværsamlingerne forskydes. Er gulvbjælkerne i sig selv tilstrækkelige, spiller det mindre rolle.
Gulvbjælkerne er i sig selv mere end rigelige, så det er ikke noget problem.J justusandersson sagde:
Det er ikke på grund af spild.Erik_Hansson sagde:
Årsagerne er:
1. For at gøre nogle fremtidige arbejdsopgaver lettere, vil jeg vente lidt med at lægge den tredje række plader tættest på det eksisterende hus.
2. Afstanden er sådan, at jeg lige præcis kan få 3 hele 1800mm plader ind, så jeg slipper for at skære pladerne.
3. Samtidig vil jeg have fjernet så meget af de gulvvarmeplader og bjælkelagsisolering, som jeg allerede har indkøbt.
4. Sikkerhed. I dag har jeg et halvustabilt midlertidigt gulv. Jeg vil have et rigtigt gulv at arbejde på så hurtigt som muligt.
Klik her for at svare