Vi har, hvad jeg synes, er meget grimme gulvsokler (de er glatte, hvide og ca. 45 mm høje). Nu har vi fået en vandskade, der har skadet en del af gulvet, og det kan ikke udelukkes, at hele gulvet skal slibes om og behandles, og da tænker jeg, at man måske kan "opgradere" soklerne i forbindelse med dette, men hvad passer til en "moderne" lejlighed bygget i 2007? En slags detaljeret allmugeliste/sokkel føles jo ikke aktuelt. Skal man i så fald bare vælge en højere sokkel end den, vi har i dag, eller er der nogen, der har et andet alternativ? Der findes jo lejligheder/huse, hvor man ikke har sokler/gulvlister, men som jeg forstår, skal man bygge sådan fra begyndelsen, man kan ikke bare fjerne gulvlisterne og tro, at det bliver det samme.
PS. Har ingen billede fra vores lejlighed, men denne her er bygget stort set samtidigt (tror det er samme arkitekt / byggefirma) og i nøjagtig samme stil (vi har dog et andet køkken, men vinduespartierne etc. er mere eller mindre identiske). Nogen der kan give tips om, hvad der kan tænkes at passe?
Jeg ser ikke en eneste gulvliste!🙃 Er de bag gardinerne mellem vinduespartierne?
Nej de er ikke med her. Billedet var bare for at vise stilen i øvrigt på lejligheden. Såkaldte allmogelister passer så klart ikke. Gætter på at en glat gulvsokkel er hvad man bør satse på?
Nej de er ikke med her. Billedet var bare for at vise stilen i øvrigt på lejligheden. Såkaldte allmogelister passer selvfølgelig ikke. Gætter på, at en glat gulvsokkel er det, man bør satse på?
Hvis du ikke har nogen karme til vinduerne, så passer det jo godt at have minimale glatte sokler, helst ingen sokler overhovedet, men så kræves det som du skrev, at forarbejdet blev gjort rigtigt fra starten.
Om du ikke har nogen foder til vinduerne, så passer det jo godt at have minimale glatte sokler, helst ingen sokler overhovedet, men det kræver som du skrev, at forarbejdet blev gjort rigtigt fra starten af.
Ja så er de sokler, der allerede sidder her, måske det pæneste. Vi bliver nødt til at skifte, men skal i så fald sørge for, at det bliver pænere finish (hvor soklerne er sat mod trappeopgangen som er i beton, kan man se grimme "skruehoveder" (eller hvad man nu kalder det) og det ser meget grimt ud.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.