Bygger en hyggelig arbejdsbænk i kælderen.

Tænkte på at bruge en OSB-plade som overflademateriale, da jeg har en liggende. Egentligt ikke optimalt da strukturen er grov.

Kan man lakere OSB'en med gulvlak? For at få en blank hård overflade.
Har en dunk stående. Til parketgulv.

Hvad tænker panelet?

Klart det går, jo flere lag desto bedre. Mange lag = jævnere overflade.

Osb som bordoverflade... Njae tak.

• Synes
EvertL og 3 andre
  • Laddar…
Stadig limmet ramme, på det en 22mm spånplade og ovenpå det limer du linoleumsmåtte.
Bedste bedste...

• Synes
GusanSwe og 3 andre
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero sagde:
Stadig limmad stomme, på det en 22mm spånplade och ovenpå det limer du linoleummåtte.
Bedste bedste...
Okay. God idé med linoleummåtte på toppen. Burde vel fungere lige så godt med min OSB-plade under, som med 22mm spånplade.

Hvad skal du bruge bænken til?

P plan-g sagde:
Okej. God idé med linoleumgulv på toppen. Bør vel fungere lige så godt med min OSB-plade under, som med 22 mm spånplade.
Jeg er forkælet med mine bænke med solid 2" liggende træ med limede 22 mm spånplader på, plant stumt og de med linoleumgulv utroligt mekkevenlige.

Hvad skal du bruge din bænk til?

• Synes
EvertL
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero sagde:
Jeg er forkælet med mine bænke med solidt 2" liggende tømmer med limede 22mm spånplader på, plant stiv og de med linoleumsmåtte utroligt mekvenlige.

Hvad skal du bruge din bænk til?
Lyder godt. Det bliver nok linoleumsmåtte.
Jeg skal bruge bænken til typ vinduesrenovering, odling, cykelmek mm.

• Synes
Workingclasshero
  • Laddar…
2-3 lag osb og så lidt tæppe bliver nok ok.

• Synes
plan-g
  • Laddar…
En tyk OSB med godt støtte under fungerer som bordplade, når det værste, den udsættes for, er at sætte vinduesrammer om. Limer man f.eks. to 15 mm, så bevæger den sig ikke engang ved tungere angreb.

Til haveafdelingen ville jeg have en ekstra plade eller endnu bedre en balje med lav kant, så vand og jord holdes adskilt fra andet. Det fungerer også, hvis man skal rense cykeldelene.
Alternativt bare et opklappeligt bord med netop de egenskaber, så man kan være ude, når det er solrigt, eller når man laver noget, der kræver god ventilation.

Z z_bumbi sagde:
En tyk OSB med godt støtte under fungerer som bordplade, når det værste, den udsættes for, er at hæfte vinduer om. Hvis man f.eks. limer to 15 mm sammen, bevæger den sig ikke engang ved tungere angreb.

Til havdelen ville jeg have en ekstra plade eller endnu bedre et kar med lav kant, så vand og jord holdes adskilt fra andet. Fungerer også, hvis man skal rengøre cykeldelar.
Alternativt bare et opklappeligt bord med netop de egenskaber, så man kan være udenfor, når det er solrigt, eller når man laver noget, der kræver god ventilation.
Have? Cykel? Kar? Jord og vand? Ventilation? Hvad har det med bordplade at gøre .

• Synes
Immobil
  • Laddar…
raveper raveper sagde:
Osb som bordoverflade... Njae tak.

• Synes
3k3
  • Laddar…
G
Fin-fint at beklæde en arbejdsbænk med er rustfri plade. Måske fra en gammel kasseret håndvask.
Let at holde ren og tåler en del slid. En umønstret overflade gør også, at småting er lette at se.

Edit / Til vinduesrenovering er måske en plastmåtte eller en anden endnu blødere måtte at foretrække.

• Synes
Stoffe69
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.