Vi har et hus bygget på grund bestående af muret natursten fra 1860.
Krybehøjde ca. 0.6 meter.
Jeg skal fjerne det eksisterende gulv inkl. alt!
Samt opføre et nyt gulv inkl. bjælker og isolering.
Plastfolie på jorden samt rigelig ventilation og inspektionsluge skal også indføres.
Hvordan skal gulvkonstruktionen udføres på bedste måde med hensyn til bæreevne, isolation, tætningslag samt for at modvirke evt. fugtproblemer i fremtiden?
Overflade bliver fyrreplank eller såkaldt klikgulv i fyr
Findes der nogen god dybtgående bog om emnet med detaljerede tegningseksempler?
Krybehøjde ca. 0.6 meter.
Jeg skal fjerne det eksisterende gulv inkl. alt!
Samt opføre et nyt gulv inkl. bjælker og isolering.
Plastfolie på jorden samt rigelig ventilation og inspektionsluge skal også indføres.
Hvordan skal gulvkonstruktionen udføres på bedste måde med hensyn til bæreevne, isolation, tætningslag samt for at modvirke evt. fugtproblemer i fremtiden?
Overflade bliver fyrreplank eller såkaldt klikgulv i fyr
Findes der nogen god dybtgående bog om emnet med detaljerede tegningseksempler?
Hej,
Tak for et informativt svar, det sidste med at støbe er en ny åbning, som jeg ikke havde tænkt på!
Hvad kan prisen på det blive for et gulv på ca. 50m2 og med en grund på ca. 0,6m dyb?
Hvis jeg laver alt arbejdet selv, men lejer en betonbil...
Tak for et informativt svar, det sidste med at støbe er en ny åbning, som jeg ikke havde tænkt på!
Hvad kan prisen på det blive for et gulv på ca. 50m2 og med en grund på ca. 0,6m dyb?
Hvis jeg laver alt arbejdet selv, men lejer en betonbil...
Søg på forummet, så finder du, at emnet er blevet behandlet tidligere. I princippet opbygger man en moderne plade på jord i grunden, dvs beton isolering (frigolit) vasket makadam fiberdugTorpAnders sagde:
Klik her for at svare