Hej, jeg har et gammelt sommerhus fra 60'erne. Det står på høje piller. Når jeg ser i trossbunden på det, har man isoleringen i sorte plastposer, som så ligger på bundbrædderne. Hvorfor har man gjort det på denne måde?

Gjorde man sådan med isolering før, eller kan det være fordi hytten ligger ved en sø som i 70'erne havde en enorm oversvømmelse, og man tænkte, at man skulle beskytte isoleringen på en eller anden måde?

Jeg tænker, at de vel ikke giver så meget isolering, hvis de ligger i plastposer uanset hvad?
 
N Nygge72 sagde:
Hej, jeg har en gammel sommerhus fra 60'erne. Den står på høje sokler. Når jeg kigger i kryberumet på den, har man isoleringen i sorte plasticposer, derefter hvilende på bundbrættet. Hvorfor har man gjort det på denne måde?

Gjorde man sådan med isolering før, eller kan dette være på grund af, at huset står ved en sø, der i 70'erne havde en enorm oversvømmelse, og man tænkte, at man skulle beskytte isoleringen på en eller anden måde?

Jeg tænker, at disse nok ikke giver så meget isolering, hvis de ligger i plasticposer uanset eller?
Isolerer gør det nok, men jeg tænker, at der er risiko for fugt og skimmel, da der kan opstå kondens i plastikposen.
 
  • Synes
Nygge72
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.