1,488 læst ·
2 svar
1k læst
2 svar
Gulv til træningsrum i kælder - eps plus gulvvarme?
Skal lave et træningsrum i vores uindrettede kælder.
Spørgsmål:
Taknemmelig for al feedback
- Idag lidt halvru betonfloor (har ikke tegninger men tror ikke det er isoleret)
- Loftshøjde - ca. 243 cm (vil gerne bevare så meget loftshøjde som muligt - hvis man vil hoppe lidt under træningen, bruge crosstrainer osv.)
- Beregnet gulvareal 16-17 kvm
- Vægge af Leca/letbeton. Overvejer: [eksisterende Leca] + luftspalte (1cm?) + stålregler + OSB + gips
- eps + flydespartel (med armering)
Spørgsmål:
- Tror I det bliver godt med eps + flydespartel? Hvilke tykkelser (højder) er anbefalet her?
- Kan man springe over klinker og bare have flydespartel/beton? Måske vil man have epoxy-gulv og lidt træningsmåtter i stedet? (Tænker lidt på prisbilledet her, men ville helst også undgå klinker...)
- Vi overvejer frem og tilbage, om vi skal benytte lejligheden til at lægge rør ind til vandbåren gulvvarme. Måske ikke for at tage i brug med det samme, men for at undgå at fortryde, hvis det bliver for koldt på gulvet.
Taknemmelig for al feedback
Jeg har lagt 20 + 20 mm eps, på dette ca 3-4 cm grovbeton med armeringsnet og wirsbo 12 mm gulvvarmeslange derefter klinker på det.
Gulvet blev støbt i en bryggers og har fungeret godt i 12 år nu.
Jeg synes beton er lettere at blande og trække af jævnt og det er billigere.
Gulvet blev støbt i en bryggers og har fungeret godt i 12 år nu.
Jeg synes beton er lettere at blande og trække af jævnt og det er billigere.
Tak for tipset
Hvorfor 20+20 og ikke 40 med eps?
EPS under er jeg ret sikker på - derimod ikke besluttet mig ovenpå. Udfordring at få til isolering, lav højde samt at de skal tåle lidt hop/træning også... (og gerne hurtig, men kort og sporadisk opvarmning)
Såg at Wirsbo/Uponor har et produktblad på 233 sider... Alt er selvfølgelig ikke relevant at læse igennem, men stadig en del at gå igennem.
EPS under er jeg ret sikker på - derimod ikke besluttet mig ovenpå. Udfordring at få til isolering, lav højde samt at de skal tåle lidt hop/træning også... (og gerne hurtig, men kort og sporadisk opvarmning)
Såg at Wirsbo/Uponor har et produktblad på 233 sider... Alt er selvfølgelig ikke relevant at læse igennem, men stadig en del at gå igennem.
Klik her for at svare