Skal lave et træningsrum i vores uindrettede kælder.

• Idag lidt halvru betonfloor (har ikke tegninger men tror ikke det er isoleret)
  • Loftshøjde - ca. 243 cm (vil gerne bevare så meget loftshøjde som muligt - hvis man vil hoppe lidt under træningen, bruge crosstrainer osv.)
  • Beregnet gulvareal 16-17 kvm
  • Vægge af Leca/letbeton. Overvejer: [eksisterende Leca] + luftspalte (1cm?) + stålregler + OSB + gips
Når det gælder gulv, har jeg fået tips/forslag om:
  • eps + flydespartel (med armering)
Dette skal være en god grund. Så kan man vælge, om man vil lægge vandbåren gulvvarme og f.eks. klinker ovenpå?

Spørgsmål:
  • Tror I det bliver godt med eps + flydespartel? Hvilke tykkelser (højder) er anbefalet her?
  • Kan man springe over klinker og bare have flydespartel/beton? Måske vil man have epoxy-gulv og lidt træningsmåtter i stedet? (Tænker lidt på prisbilledet her, men ville helst også undgå klinker...)
  • Vi overvejer frem og tilbage, om vi skal benytte lejligheden til at lægge rør ind til vandbåren gulvvarme. Måske ikke for at tage i brug med det samme, men for at undgå at fortryde, hvis det bliver for koldt på gulvet.
Grundtanken er at bruge rummet 2-3 timer om dagen om vinteren til netop træning. Derfor vil vi ikke "fyre for gråspurvene" og have det opvarmet hele tiden. Overvejer en Mitsubishi VL-50 og eventuelt en elradiator (ja, forkert i disse dage med tanke på elprisen - men vil som sagt hurtigt opvarme rummet kort/sjældent)

Taknemmelig for al feedback :-)

Jeg har lagt 20 + 20 mm eps, på dette ca 3-4 cm grovbeton med armeringsnet og wirsbo 12 mm gulvvarmeslange derefter klinker på det.
Gulvet blev støbt i en bryggers og har fungeret godt i 12 år nu.
Jeg synes beton er lettere at blande og trække af jævnt og det er billigere.

Tak for tipset :) Hvorfor 20+20 og ikke 40 med eps?

EPS under er jeg ret sikker på - derimod ikke besluttet mig ovenpå. Udfordring at få til isolering, lav højde samt at de skal tåle lidt hop/træning også... (og gerne hurtig, men kort og sporadisk opvarmning)
Såg at Wirsbo/Uponor har et produktblad på 233 sider... Alt er selvfølgelig ikke relevant at læse igennem, men stadig en del at gå igennem.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.