K
Hej!

Hvad har I for materiale som gulv på krybeloftet øverst over loftsetagen?

Er det nok med 20 mm råspont? Fyren på trælasten syntes, at glatspont (høvlet spont 189kr/m2) var lidt overkill, men at 20 mm råspont nok ville blive for svagt og ville gerne sælge mellemvarianten i form af 23 mm råspont. Der er knap en meter tilbage til kippen, så det handler om en knap meter bred gangbro for at kunne nå gavlventiler og skifte filter i FTX-aggregatet, med andre ord skal der ikke op noget klaver eller store forsamlinger der..

jeg lagde 21mm råspont, fungerer godt, holder til at gå på ingen problemer overhovedet

• Synes
Kallebo
  • Laddar…
Skit i endesponten og saml det hele på spærerne, så er 20mm nok.
Vh Findus

• Synes
Kallebo
  • Laddar…
Jeg har lagt 22 gulvspånplader, hvis man bare får det på plads, går det hurtigt.
Et sted har jeg "bare" en 12 mm krydsfinér, og det fungerer også.

Protte

K
Okay. Tjekkede hos mine forældre, og der har de også 22 mm gulvspån. Så føles 20 mm råspont bedre. Jeg skærer det til, så samlingerne kommer over understøtningerne. Jeg kan forsøge ikke at have flere samlinger på samme understøtning!

Tak for jeres meninger

Jeg har almindelig råspont (20, 21 eller 22 mm?) som loftsgulv ovenpå en 55kvm lille stald.
Deroppe har jeg blandt andet lager af træ, yderpanel, reglar, strø/bærelekt og inderpanel.
Altså ret tung last, men ingen problemer overhovedet.
Bjælkelaget er tagspærene c-c 1200 mm + mellemliggende bjælker, så totalt c-c 600 mm.
Kan ikke rigtig huske, men tror vi sammenskar helt frit mellem regelværket..
Bare man ikke lægger flere samlinger ved siden af hinanden, men efterlader mindst to omgange mellem samlinger i samme fag.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.