Er i gang med at renovere gildestuen i vores skrånende hus fra '69.
Har nu fjernet stort set hele gulvet med indstøbte træreglar, disse reglar var alligevel i okay stand med tanke på alderen osv., hvilket fik mig til at tænke, at det ikke bliver nogle kæmpe problemer at genskabe alt...
Overvejede mine muligheder og endte til sidst med at lægge celleplast og støbe eps-beton + flydespartelmasse + vandbåren gulvvarme før parketgulv.
I dag da jeg kiggede ind, blev jeg overrasket over, at der er en hel del fugt og vand, der ser ud til at trænge ind fra, hvad jeg kan se, er den nederste del af væggen? Vi drænede huset sidste sommer med isodrän, så det hele føles lidt mærkeligt, hvorfor kommer der vand ind her?
Hvad er nu mine muligheder? Kan jeg stadig gå videre med den samme gulvkonstruktion? Bør jeg i stedet have ventileret gulv som f.eks. nivell? Hovedsagen er, at fugten/vandet ikke står mod noget organisk materiale eller?
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.