En almindelig husgrund isolerer man fra undersiden, og jeg tror, at du skal gøre det samme her og være sikker på, at der ikke er fugt tilbage, inden du dækker oversiden.
Fugt stiger vel opad? Har aldrig stødt på problematikken og hører gerne, hvad nogen mere kyndig end jeg siger om emnet. Interessant!
Johan
Fugt stiger vel opad? Har aldrig stødt på problematikken og hører gerne, hvad nogen mere kyndig end jeg siger om emnet. Interessant!
Johan
Betontagets kant hvor det møder væggen vil blive en kuldebro, hvis du isolerer nedenunder. Jeg ville have placeret den nye konstruktion ovenpå den eksisterende, på den måde kan du få al isolering til at mødes på en god måde uden at få kondensationssteder inde i konstruktionen.
Wodda. Kan du uddybe? Forstår ikke helt hvad du mener. Støbe ny isoleret plade oven på det eksisterende tag? Hvis man sætter isolering under det nuværende helt ud til væggen, og den nye væg ovenpå et stykke inde, blir det vel ligesom et almindeligt husfundament?
Hvordan skal han få isolering under fødderne?
Johan
Hvordan skal han få isolering under fødderne?
Johan
Tak for synspunkter, en speciel situation som ingen rigtig har oplevet før. Måske kan man foreslå rundt om med isolering uden for betonen for at fjerne kuldebroen. Jeg vil helst ikke hæve for meget, som det jo bliver, hvis jeg skal arrangere luftspalte og en ny "bundplade" ovenpå den eksisterende.
eldhed.
Jeg er uden ideer, men følger nysgerrigt emnet.
Johan
Jeg er uden ideer, men følger nysgerrigt emnet.
Johan
Nu har jeg tænkt konstruktionen igennem. Jeg tænker at bygge med Besta-blokke på det eksisterende uisolerede betontag.
Jeg har besluttet mig for at isolere undersiden af taget med en krans rundt om for at undgå kuldebroen.
Nyt spørgsmål opstår så, skal jeg helt udelade isolering på oversiden eller skal jeg isolere med fx 90 mm mellem gulvbjælkerne?
Jeg har besluttet mig for at isolere undersiden af taget med en krans rundt om for at undgå kuldebroen.
Nyt spørgsmål opstår så, skal jeg helt udelade isolering på oversiden eller skal jeg isolere med fx 90 mm mellem gulvbjælkerne?
Klik her for at svare