Hej,

Vi har en matkælder i kælderen til vores hus bygget i 1967. Lige nu ligger der mursten som gulv. Hvordan gør vi for på den enkleste måde at få lavet en slags støbt gulv her? Ja, I forstår, at jeg er novice på dette, så jeg har brug for lidt vejledning. Der er også rør, der kommer op af gulvet. Hvordan skal jeg håndtere disse?

• Rør med Vatette-ventiler stikker op fra et gulv af mursten i en kælder.
  • Matkælder med murstensgulv og synlige rør i et hus fra 1967. Væggene ser ud til at være hvide og med tegn på slitage.
Ligger teglet løst?
På jord eller på beton?

Jeg tror, ​​at teglet ligger der på jorden med vilje for at få lidt køling, når jordens fugt fordamper.

Hvis du vil have et mere plan og tættere gulv, synes jeg, at du skal lægge teglet om i 0/4 stenmjöl.

F fribygg sagde:
Ligger teglet løst?
På jord eller på beton?

Jeg tror, at teglet ligger der på jorden med vilje for at få lidt køling, når jordfugten fordamper.

Hvis du vil have et mere jævnt og tæt gulv, synes jeg, at du skal lægge teglet om i 0/4 stenmjöl.
Ja det ligger løst ovenpå en slags sand.. ingen beton under.

Vil du have støbt gulv, skal du fjerne teglstenene, armeres og støbe en betonplade, men det er ikke noget, jeg anbefaler til en madkælder.

• Synes
heimlaga
  • Laddar…
F fribygg sagde:
Vil du have støbt gulv, skal du fjerne teglstenen, armer og støbe en betonplade, men det er ikke noget, jeg anbefaler til en madkælder
Tak for svar! Hvad er grunden til, at du ikke anbefaler det?

Du risikerer at miste de gode egenskaber, som tegl i sættsand i en formodentlig uisoleret kælder har.

• Synes
emmad
  • Laddar…
Er tanken at fortsat have det som madkælder, men I vil primært have et mere plant gulv? Eller skal I lave noget andet ud af rummet?

H Hans G2 sagde:
Er tanken at fortsætte med at have det som en matkällare, men I vil primært have et mere plant gulv? Eller skal I lave noget andet med rummet?
Tanken er at fortsætte med at have det som matkällare. Men præcis, et mere plant gulv er ønskemålet

E emmad sagde:
Tanken er at fortsætte med at have det som matkällare. Men præcis, et mere plant gulv er ønsket
Resten af källaren er indrettet beboelsesejendom.

Læg så teglgulvet igen og søm/skru eller lav en lille kasse til at sætte rundt om rørerne, hvis de forstyrrer visuelt.

• Synes
emmad
  • Laddar…
Jeg er enig med fribygg. Teglgulv eller jordgulv giver et bedre klima i en madkælder end betongulv.

Vi har jordgulv med opstående jordfaste sten og højdeforskelle i 30 centimeters klassen, og det er fint til en madkælder.

PeterFalun
til TS, har du tjekket, om der findes jordradon i området, hvor du bor?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.