D
Skal man sætte inderdøre med karmen ind, før man lægger gulvet? Jeg har ikke helt bestemt gulv endnu, men det hælder mod 8-10mm laminat.

Jeg overvejer at bestille karme og sætte dem inden jeg lægger gulvet og sætte karmen 10 mm op fra gulvspånpladen.

Sæt karmen og skær den af med multicutter, når du har gulvet. Lidt ærgerligt, hvis du gerne ville have 8mm gulvet, som efterlader 2mm sprække langs bunden.

Nej man lægger gulv først med bevægelsesfuge hvor tærsklen kommer alt andet er at besværliggøre det.....

D
E egge80 sagde:
Nej man lägger gulv først med bevægelsesfuge der hvor tærsklen havner alt andet er at komplicere det.....
Du mener, at man lægger gulvet først et stykke ind i åbningen og så kapper gulvet ved tærsklen?

Lyder ellers omstændigt. Det pæneste må jo være, hvis gulvet går ind under tærsklen og at man under tærsklen har bevægelsesfuge.

Gulvet går naturligvis ind under dørtrinnet, og fugen skjules af dørtrinnet. Karmen stilles oven på gulvet.

• Synes
1
  • Laddar…
D
På dette billede ser det ud til, at man har stillet karmen på tærsklen?

• Dørkarm placeret på tærsklen af en lys dør med trægulv i baggrunden.
P
I det tilfælde har man nok lagt en egetræbræt for at dække et mellemrum mellem gulvene, når man har skiftet en eksisterende bredere dør, eller taget et nyt dørhul op.

• Synes
Derbyboy
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.